یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 223132

مدیرگروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ویتامین c فراوان در دم‌کرده زرشک، در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

دمنوش زرشک،نوشیدنی سرشار از ویتامین C

سلامت نیوز:مدیرگروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ویتامین c فراوان در دم‌کرده زرشک، در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«مریم نواب‌زاده»  در خصوص طبیعت دمنوش زرشک، اظهار کرد: از نظر طب سنتی ایران، این گیاه طبیعتی سرد و خشک دارد.

وی با اشاره به خواص این دمنوش افزود: دم کرده زرشک مناسب برای درمان ورم و زخم معده و روده است، هم‌چنین این دمنوش برای درمان اسهال‌های خونی یا زخم روده، مناسب است.

مدیرگروه علوم پزشکی مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: به‌علت وجود ویتامین c فراوان در زرشک، دم‌کرده میوه آن در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

نواب‌زاده با بیان این‌که این دمنوش ادرارآور و خلط‌آور بوده و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود، تصریح کرد: دمنوش زرشک دارای خاصیت تصفیه‌کننده و ضدعفونی‌کننده خون و منقبض‌کننده عروق است.

وی ادامه داد: زرشک، تقویت‌کننده قلب و کبد است، صفرا آور بوده و در درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مؤثر است.

این دستیار تخصص طب سنتی ایران تصریح کرد: زرشک، بی‌اشتهایی را برطرف می‌کند و فشارخون را کاهش می‌دهد.

نواب‌زاده در خصوص موارد منع مصرف این دمنوش، افزود: بانوان باردار باید از مصرف این دمنوش خودداری کنند.

وی یادآور شد: میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می‌تواند سبب ناراحتی معده و روده‌ها و مانع از جذب ویتامین B کافی در بدن شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha