سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 223390

یک متخصص پوست و مو، گفت: سولاریوم عوارض زیادی دارد و به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

"تیره"شدن به چه قیمتی؟!

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو، گفت: سولاریوم عوارض زیادی دارد و به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر علی ابراهیمی ، با اشاره به تمایل روزافزن افراد به داشتن پوستی برنزه، گفت: در همین راستا استفاده از "سولاریوم" گسترش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه "سولاریوم" دستگاهی برای برنزه کردن پوست است، گفت: این دستگاه‌ها معمولا در آرایشگاه‌های زنانه و گاهی نیز در استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابراهیمی تصریح کرد: استفاده از سولاریوم با تولید امواجی که دارد باعث افزایش رنگدانه‌های پوست شده و پوست را تیره‌تر می‌کند.

وی به عوارض ناشی از سولاریوم اشاره کرد و گفت: سوختگی‌هایی شبیه آفتاب سوختگی و ضایعات تاول مانند از عوارض استفاده از این دستگاه می‌باشد.

این متخصص پوست با بیان اینکه استفاده زیاد از سولاریوم بعد از مدتی سبب افزایش چروک و افتادگی پوست  و افزایش تعداد خال‌ها یا پر رنگ‌تر شدن خال‌های قبلی می‌شود، اظهار کرد: بدترین عارضه‌  استفاده از سولاریوم، افزایش ریسک سرطان‌های پوستی است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: عوارض اشعه سولاریوم در قسمت‌هایی از بدن که همواره زیر لباس بوده و کمتر با نور خورشید تماس داشته‌اند، بسیار بیشتر از دیگر نواحی بدن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه عوارض طولانی مدت سولاریوم ممکن است بیست سال بعد ظاهر شود، گفت: به هیچ عنوان استفاده از سولاریوم برای برنزه کردن پوست توصیه نمی‌شود.

ابراهیمی در ادامه به عوارض نور آفتاب برای برنزه کردن پوست نیز اشاره کرد افزود: عوارض آفتاب نیز مانند سولاریوم است، اما شدت کمتری نسبت به سولاریوم دارد.

وی به افرادی که قصد دارند پوستی برنزه داشته باشند توصیه کرد: بهترین روش برای داشتن پوستی برنزه استفاده از کرم‌های موجود برنزه کننده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha