جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 223633

ویزیت همزمان چندین بیمار در مطب غیرقانونی است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون هیأت رئیسه بهداشت و درمان مجلس گفت: ویزیت همزمان چندین بیمار در مطب حقوق افراد را در اختصاص زمان کافی برای معاینه تضییع می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، عباسعلی پوربافرانی درخصوص ویزیت همزمان چند بیمار دراتاق معاینه، گفت: هیچ پزشکی نمی تواند در مطب اقدام به ویزیت همزمان چند بیمار کند، زیرا عملا فضای کافی برای این مورد وجود نداشته و نمی توان تا زمانی که روند ویزیت یک بیمار به اتمام رسید به سراغ بیمار بعدی رفت؛ مگراینکه دربرخی تشخیص ها نیاز به اقداماتی درچندین مرحله باشد.
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در برخی شرایط بیمار مجبور به ورود چندین بار به داخل اتقاق معاینه است، افزود: ممکن است که ورود یک بیمار به مطب همزمان با یک بیمار دیگر شود، اما در هیچ شرایطی امکان ویزیت همزمان چندین بیمار در اتاق معاینه وجود ندارد و مشاهده چنین اقداماتی از سوی پزشک تخلف محسوب می شود.
وی با بیان اینکه طبق گایدلاین های آموزشی و پروتکل های بیمه ای برای هر بیمار باید زمان مشخصی را برای ویزیت اختصاص داد، تصریح کرد: به طور حتم برای بیمار باید یک فرصت کافی و مناسب را برای تشخیص نوع بیماری و استفاده از روش درمانی در نظر گرفت، در غیر این صورت هر نوع اقدامی از سوی پزشک تخلف محسوب می شود؛ ضمن اینکه در برخی مطب ها نیز در تردد بیماران به داخل اتقاق معاینه بی نظمی وجود دارد.
پوربافرانی با اشاره به اینکه رها کردن یک بیمار در معاینه و مراجعه به بیمار بعدی تخلف بزرگ یک پزشک محسوب می شود، گفت: ویزیت همزمان چند بیمار زمانی غیرقابل قبول است که بیمار برای پاسخ به پرسش‌های پزشک، مجبور به شرح مسایل شخصی و خیلی خصوصی خود در جمع شود و برای فرار از این شرایط، اطلاعات را به درستی بیان نکند.
این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه اتاق معاینه شرایط و ضوابط خاص خود را دارد،افزود: همزمان هیچ بیمار دیگری نباید وارد اتاق معاینه شود، حتی پزشک در شرایط خاص بیمار نیز نباید از حضور دستیار در اتاق معاینه استفاده کند، بنابراین پزشک رازدار بیمار است و بیمار باید مسائل درمانی خود را تنها با پزشک مطرح کند؛ بنابراین ورود همزمان چندین بیمار ناشی از عدم نظارت مسئولان برعملکرد پزشکان است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید نظارت های کافی و لازم را داشته باشند، به خانه ملت گفت: اگر چنین مشکلاتی وجود دارد، ناشی از عدم نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد پزشکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha