نتایج یک مطالعه طولانی نشان می دهد مصرف داروهای استاتین ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی را در مردان تا ۲۸ درصد کاهش می دهد.

دارویی برای کاهش ریسک مرگ در بیماران قلبی

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه طولانی نشان می دهد مصرف داروهای استاتین ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی را در مردان تا ۲۸ درصد کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیقات قبلی فواید استفاده از استاتین ها را در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول در میان جمعیت های مختلف بیمار نشان داده است.
تیم تحقیق به سرپرستی کائیسیک ری، از دانشکده امپریال لندن، بعد از مطالعه مرگ و میر در طول یک دوره ۲۰ ساله دریافتند مصرف روزانه ۴۰mg «پروستاتین»، نوع نسبتا ضعیف استاتین، موجب کاهش مرگ بیماران قلبی تا بیش از یک چهارم شده بود.
وی در این باره می گوید: «برای اولین بار ما نشان می دهیم که استاتین ها در این گروه افراد خاص که عموما سالم هستند فقط دارای میزان نسبتاً بالای LDL (کلسترول بد) هستند، خطر مرگ را کاهش می دهند. از اینرو نشان می دهد که دستورالعمل های فعلی در جهت درمان این گروه بیماران با استاتین ها، منطقی است.»
به گفته محققان حتی کسانی که کلسترول شان کمی بالاست، در طولانی مدت در معرض خطر بالای بیماری های قلبی هستند و کاهش مداوم LDL در طول زمان به کاهش ریسک مرگ کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha