صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد که از هر پنج کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا یک کودک نیاز به کمک های بشر دوستانه فوری دارد.

یونیسف: از هر پنج کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا یک کودک نیاز به کمک فوری دارد

سلامت نیوز: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز یکشنبه اعلام کرد که از هر پنج کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا یک کودک نیاز به کمک های بشر دوستانه فوری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، خیرت کابالاری مدیر منطقه ای یونیسف در گزارشی افزوده است: 90 درصد از این کودکان در کشورهایی که تحت تاثیر خشونت ها قرار دارند زندگی می کنند.


به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط،وی گفت: کودکان منطقه شاهد سطحی از خشونت ها هستند که تاکنون سابقه نداشته است و هشدار داد ادامه خشونت ها در این منطقه، عواقب وخیمی برای همه جهان خواهد داشت.
مدیر منطقه ای یونیسف اضافه کرد، میلیون ها خانواده ناگزیر به ترک خانه هایشان شدند و برخی از این خانواده ها تاکنون چندین بار زیر موشک و بمباران منازل خود را ترک کردند.


در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: کودکان بزرگترین آسیب را از ادامه خشونت ها و همچنین مهاجرت های اجباری می برند و از سران کشورهای جهان خواسته شده که به خاطر دختران و پسران و آینده آن ها، تلاش خود را برای توقف خشونت ها به کار گیرند.
خیرت کابالاری همچنین با اشاره به وضعیت کودکان در یمن اعلام کرد که کودکان این کشور در شرایط سختی قرار دارند و کمبود آب آشامیدنی سالم و نبود امکان بهداشتی و درمانی جان هزاران کودک یمنی را تهدید می کند.


پیش تر صندوق عمران و توسعه ملل متحد (یو ان دی پی) اعلام کرده بود که 70 درصد از جمعیت یمن نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.
جنگ علیه تروریست ها در عراق، سوریه و همچنین در کشورهای شمال آفریقا از جمله لیبی و حمله عربستان و متحدانش به یمن از جمله عوامل مهم خشونت ها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha