یک فوق تخصص نازایی با بیان اینکه ماماها در حفظ جان مادر و نوزاد و بهداشت باروری نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت تیمی ماماها با متخصصان زنان می‌تواند موجب ارتقاأ این هدف شود.

لزوم فعالیت ماماها در کنار متخصصان زنان

سلامت نیوز:یک فوق تخصص نازایی با بیان اینکه ماماها در حفظ جان مادر و نوزاد و بهداشت باروری نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت تیمی ماماها با متخصصان زنان می‌تواند موجب ارتقاأ این هدف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر مرضیه فریمانی، متخصص زنان و زایمان  با بیان اینکه ماماها رکن مهم در بهداشت زنان باردار هستند، افزود: جایگاه ماماها در نظام سلامت برای ارتقاء بهداشت باروری، حفظ جان مادر و نوزاد و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر ماماها تحت نظر متخصصان زنان و نازایی در مراکز درمانی مشغول به فعالیت هستند و خدمات ارزنده‌ای نیز ارائه می‌کنند اما متاسفانه در برخی موارد تعدادی از ماماها در مطب‌های شخصی خود علاوه بر خدمات بهداشت باروری و مشاوره در خصوص زایمان اقدامات تخصصی مانند درمان نازایی انجام می‌دهند که این امر سلامت مادران و نوزادان را تهدید می‌کند.

این فوق تخصص نازایی یادآور شد: ماماها تنها اجازه انجام زایمان طبیعی بدون وسیله را دارند اما در مواردی نیز دیده شده ماماها با اصرار به انجام زایمان طبیعی و افزایش سن باروری گاه جان مادر و نوزاد را به خطر می‌اندازند و گاهی نیز بدون نظارت متخصص زنان زایمان طبیعی به کمک دستگاه از جمله وکیوم را انجام می‌دهند که این امر خلاف قانون و شرح وظایف آنهاست.

فریمانی خاطرنشان کرد: ماماها باید تحت نظر متخصصان زنان به فعالیت بپردازند تا بتوان به صورت تیمی و گروهی خدمات ارزنده‌ای به زنان باردار ارائه کرد تا در نهایت جان مادر و نوزاد حفظ شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha