وسایل بازی مورد استفاده كودكان در پاركها ، مهدهای كودك و یا منازل و باغ های خصوصی استاندارد سازی می شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز كارشناس پیشگیری از حوادث این دانشگاه با بیان این مطلب ، گفت : اهمیت توجه به سلامت كودكان و مراقبت از آنها موجب تشكیل كمیته ایمنی پاركها با حضور اداره استاندارد ، سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری شیراز ، اتحادیه درب و پنجره سازان ، اداره بهزیستی و دانشگاه علوم پزشكی شیراز گردید.
عفت هادی زاده افزود : دبیرخانه این كمیته در دانشگاه علوم پزشكی شیراز فعال است. وی اظهار داشت : در این مشاركت بین بخشی استاندارد سازی در مراحل تولید ، بهره برداری و استفاده انجام می شود.
هادی زاده گفت : در زمینه تولید ، مجوز ساخت وسایل بازی مورد استفاده در پاركها و سایر موارد به افرادی ارایه می شود كه آموزشهای لازم را دیده باشند و استاندارد عمل نمایند. وی افزود : براساس این طرح مجوز بهره برداری نیز به افرادی ارایه می شود كه وسایل بازی آنها از طرف اداره استاندارد تایید شده باشد.
هادی زاده اظهار داشت : سایر وسایل بازی كه در پاركها هستند نیز مورد بازرسی كارشناسان قرار خواهند گرفت. وی گفت : پاركهای   محله ای نیز كه مربوط به شهرداری هستند براساس برنامه مورد بازرسی قرار می گیرند و پس از آن 2 پارك محلی نیز به طور پایلوت به عنوان پاركهای استاندارد انتخاب و معرفی می شوند.
هادی زاده تصریح كرد : به وسایل بازی موجود در مراكزی مانند مهدهای كودك نیز گواهی استاندارد ارایه می گردد. وی با اشاره به اینكه كودكان توانایی مراقبت از خود را ندارند و آسیب پذیر هستند ، تاكید كرد: والدین نباید به فرزندان خود اجازه استفاده از وسایل بازی غیر ایمن را بدهند و در صورت مشاهده این گونه وسایل با شماره 2122447 تماس بگیرند تا پیگیری های لازم انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha