مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند احتمالا در بارداری های بعدی هم مبتلا به افسردگی پس از زایمان خواهند شد.

افسردگی پس از زایمان در بارداری های بعدی هم عود می کند

سلامت نیوز: مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند احتمالا در بارداری های بعدی هم مبتلا به افسردگی پس از زایمان خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، طبق گزارش محققان احتمال افسردگی پس از زایمان در زنانی که بعد از اولین زایمان شان دچار این عارضه شده اند، در بارداری های بعدی ۲۷ تا ۴۶ برابر است.

ماری لوئیس راسموسن، سرپرست تیم تحقیق از موسسه سرم سازی استاتنز دانمارک، در این باره می گوید: «این نتایج نشان می دهد زنانی که در گذشته دچار افسردگی پس از زایمان شده اند باید در صورت بارداری مجدد، خودشان را آماده کنند.»

وی در ادامه می افزاید: «داروهای ضدافسردگی یا روان درمانی می تواند افسردگی پس از زایمان را کاهش داده یا حتی از آن پیشگیری کند.»

به گفته راسموسن، «در حالت نظری، روان درمانی ارجحیت دارد اما همیشه کافی و در دسترس نیست. معمولا پزشکان داروی ضدافسردگی را تجویز می کنند. حمایت اجتماعی همسر و اطرافیان هم بسیار حائز اهمیت است.»

محققان دریافتند در اکثر مواقع افسردگی پس از زایمان زنان در طول مدت یک سال از بین می رود. اما تاکید بر آن است که این عارضه زایمان باید در مدت ۶ ماه یا کمتر درمان شده و حل شود.

به گفته محققان، تغییرات شیمیایی مغز ناشی از نوسانات هورمونی پس از زایمان همراه با بیخوابی های والدین تازه بچه دارشده در بروز افسردگی پس از زایمان نقش دارد.

طبق گزارش موسسه سلامت روان، علائم افسردگی بعد از زایمان می تواند شامل احساس غم و ناامیدی، گریه های مکرر، اضطراب یا بی حوصلگی، تغییر در الگوهای خواب یا تغذیه، مشکل در تمرکز، خشم و غضب و بی علاقگی به فعالیت های که معمولا لذت بخش هستند، باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha