معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: ۱۹ دانش آموز مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس داراب، به علت شدت آسیب دیدگی در خانه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

تحصیل ۱۹ دانش آموز هرمزگانی در خانه / ۴ مصدوم بستری در بیمارستان، امکان ادامه تحصیل ندارند

سلامت نیوز:معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: ۱۹ دانش آموز مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس داراب، به علت شدت آسیب دیدگی در خانه مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،موسی داوی زاده ، در راستای پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان آسیب دیده در حادثه واژگونی اتوبوس داراب گفت: در حال حاضر ۱۹ نفر از دانش آموزان آسیب دیده در این حادثه با شروع سال تحصیلی جدید در خانه تحت آموزش قرار گرفته‌اند که ازا ین تعداد ۱۴ نفر از اهالی روستای میناب، ۴ نفر رودان و یک نفر از روستای حاجی آباد است.

وی افزود: بر طبق برنامه اداره آموزش و پرورش یک کلاس به مدارس مربوطه اضافه شد و برای هر یک از دانش آموزان شرایطی مشابه با مدارس جهت آموزش در خانه فراهم شده است این درحالی است که تاکنون کلاس‌ها به خوبی برگزار و روند تحصیل ادامه دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان کرد: حادثه داراب مربوط به یک اردوی ملی از جانب وزرات آموزش و پرورش استان هرمزگان بود که در این اردو دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم در پایه هفتم، هشتم و نهم ودر متوسطه دوم از همه رشته‌ها در این اردو حضور داشته اند.

داوی زاده عنوان کرد: تا زمانی که امکان حضورا ین دانش آموزان مصدوم در مدارس وجود نداشته باشد روند آموزشی در منازل ادامه خواهد داشت و تا اعلام نظر قطعی پزشکان مبنی بر بهبود کامل جسمی و روحی دختران هرمزگانی، معلم‌ها به شکل اختصاصی کلاس‌های مربوطه را برگزار و در صورت بهبودی با صلاحدید وزارت آموزش وپرورش منطقه در مدارس حضور می‌یابند.

وی اذعان داشت: به علت آسیب دیدگی دختران هرمزگانی در حادثه داراب و مشکل در ایاب و ذهاب مسیر خانه تا مدارس برای دانش آموزان با آسیب دیدگی کمتر نیز امکان آموزش در خانه فراهم شده است. در حالی که معتقدیم حضور این افراد در کلاس درس و جمع دانش آموزان می‌تواند از لحاظ روحی و روانی بهبودی آن‌ها را فراهم کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان یادآورشد: به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده در فرآیند تحصیلی دانش آموزان مصدوم تمامی امکانات لازم به همراه وسایل کمک آموزشی دراختیار این دانش آموزان قرار گرفته تا نقایص آموزش در خانه جبران شود. همچنین به علت وجود مشکلات جسمی در آن‌ها پیش بینی می‌شود بر اساس قانون آموزش و پرورش نمرات برخی دروس مانند تربیت بدنی و آزمایشگاه از طریق تحقیقات و مباحث پژوهشی دانش آموزان جبران شود بنابراین تمامی اقدامات جهت ادامه تحصیل این افراد همزمان با مدارس فراهم شده است.

داوی زاده در خصوص تفاوت سبک آموزش در خانه با مدارس گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید این دانش آموزان باید همانند قوانین موجود دوره تحصیلی خود را طی کنند و تنها تفاوت موجود در مباحث آموزشی این افراد در ساعات برگزاری دروس و کلا‌س‌های رفع اشکال است که به طور دقیق در خانه انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور پیگیری مباحث آموزشی ۴ دانش آموز بستری در بیمارستان شیراز نیز اقداماتی انجام شده است که براساس توافقات انجام شده با وزرات آموزش و پرورش استان فارس مقرر شد این دانش آموزان همانند مصدومان دیگر از روند آموزشی توسط معلمان خصوصی بهره‌مند شوند، اما با مراجعات مسئولین مربوطه این دانش آموزان در حال حاضر از لحاظ روحی و جسمی آمادگی آموزش را نداشته و تا بهبودی کامل امکان ادامه تحصیل برای آن‌ها وجود ندارد، اما به محض اعلام آمادگی از جانب پزشکان متخصص و خانواده‌ها کلاس‌های خصوصی آغاز می‌شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان کرد: تأخیر پیش آمده در تحصیل ۴ دانش آ‌موز بستری در بیمارستان شیراز جبران خواهد شد و به تناسب شروع کلاس‌ها برنامه‌های متفاوتی از جانب سیستم آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعمال می‌شود که با برگزاری کلاس‌های تقویتی سطح آموزشی این افراد را تا قبل از شروع خرداد ماه به دیگر دانش آموزان ملحق شوند. در صورت عدم دستیابی به این برنامه در وزارت آموزش وپرورش مجوز‌های ویژه صادر خواهد شد و قانون کمیسیون خاص نسبت به میزان مشکل این دانش آموزان درفرآیند آموزشی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تا اعلام دستور العمل های مربوط به اردوهای دانش آموزی، مقرر شد  اردوها در داخل مدارس برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha