رییس سازمان دامپزشکی ضمن تاکید بر اینکه مردم خیال‌شان از بابت سلامت محصولات دامی و پروتئینی که مورد تایید دامپزشکی بوده، راحت باشد، گفت: باید آزمایشگاه‌های دامپزشکی در مناطق صفر مرزی که منشأ بسیاری از بیماری‌هاست، مستقر شوند.

محصولات تایید شده دامپزشکی را با خیال راحت بخورید

سلامت نیوز: رییس سازمان دامپزشکی ضمن تاکید بر اینکه مردم خیال‌شان از بابت سلامت محصولات دامی و پروتئینی که مورد تایید دامپزشکی بوده، راحت باشد، گفت: باید آزمایشگاه‌های دامپزشکی در مناطق صفر مرزی که منشأ بسیاری از بیماری‌هاست، مستقر شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رفیعی پور در نخستین گردهمایی آزمایشگاه های دامپزشکی کشور، اظهار کرد: تلاش همه دامپزشکان و پرسنل متخصص آزمایشگاهی این است که غذایی که سر سفره مردم می‌رود سلامتش تضمین شود و مردم آن را با خیال راحت مصرف کنند؛ بنابراین باید در حوزه‌ فعالیت‌های آزمایشگاهی تمرکززدایی مورد توجه قرار گیرد و این آزمایشگاه‌ها باید در مناطق صفر مرزی ایجاد شود، چرا که منشأ بسیاری از بیماری‌ها نیز از این مناطق است.

وی افزود: آزمایشگاه در خدمت تولید بوده و به منظور ارتقای کیفیت و تضمین تولید است. در واقع هیچ مقام و جایگاهی مانند آزمایشگاه‌های بخش دامپزشکی نمی‌تواند  به کیفیت و کاهش هزینه تولید کمک کند.

رئیس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش آزمایشگاه‌ها در توسعه تبادلات بین‌المللی گفت: تمام کشورها نیز برای واردات محصولات پروتئینی و دامی کشورمان محصولات را در آزمایشگاه‌های خود مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت عدم تایید اجازه ورود به کشور خود را نمی‌دهند که این امر نشان دهنده اهمیت آزمایشگاه های دامپزشکی است.

رفیعی‌پور گفت: در حال تدوین آیین‌نامه‌ای هستیم که برای آزمایشگاه‌های دامپزشکی جایگاه قانونی در بخش خصوصی ایجاد شود که مراحل تنظیم این آیین‌نامه اکنون در دست انجام است و به زودی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سازمان دامپزشکی نظارت بر آزمایشگاه‌ها مهمترین ارکان هویتی این سازمان به حساب می‌آید و اقدامات این بخش برای مقامات سیاسی، امنیتی، مردم و مصرف‌کنندگان مورد اهمیت است.

رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: اگر در سطح مراکز تولید نمونه‌برداری انجام شود اما در آزمایشگاه‌ها تعیین تکلیف نشود در واقع خروجی و نتیجه‌ای برای جامعه ندارد؛ بنابراین در شرایط کنونی به آزمایشگاه‌های دامپزشکی نیاز داریم که از جغرافیای استانی خارج شده باشد، چرا که در حال حاضر از بخش‌های مختلف نیز تقاضای ایجاد این آزمایشگاه‌ها و نیازمندی به ارائه خدمات وجود دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha