معاون اداره کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره سلامت آبلیموها گفت: عموما روی آبلیموهای موجود در بازار درج شده است طبیعی، اما در حقیقت بیشتر آنها شیمیایی هستند. البته این بدان معنا نیست که این آبلیموها سالم نیستند و برای بدن مضر هستند، زیرا استاندارد مشخصی در استفاده از مواد شیمیایی برای تولید آبلیمو وجود دارد.

بیشتر آبلیموها شیمیایی هستند نه طبیعی

سلامت نیوز:معاون اداره کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره سلامت آبلیموها گفت: عموما روی آبلیموهای موجود در بازار درج شده است طبیعی، اما در حقیقت بیشتر آنها شیمیایی هستند. البته این بدان معنا نیست که این آبلیموها سالم نیستند و برای بدن مضر هستند، زیرا استاندارد مشخصی در استفاده از مواد شیمیایی برای تولید آبلیمو وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سمیره صباح درباره فرآیند تولید مواد غذایی و نظارت بر آن گفت: در ابتدا تولیدکنندگان از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت پروانه ساخت دریافت می‌کنند و تمام فرمالاسیون مواد اعلام می‌شود. بنابراین سازمان غذا و دارو نام دقیق تمام مواد افزودنی و به کار رفته در تولید محصولات را در اختیار دارد و آنها نیز باید روی برچسب محصولات، نام مواد به ویژه مواد افزودنی را دقیق درج کنند.

وی تاکید کرد: مواد افزودنی در محصولات غذایی باید در حد مجاز استفاده شود. در حقیقت وظیفه مسئول فنی است که این مواد را دقیقا در خط تولید مشخص کند.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی مواد غذایی و آشامیدنی وزارت بهداشت که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص علت درج مواد افزودنی روی برچسب محصولات اظهار کرد: بعضی از این مواد ممکن است برای بعضی از مصرف کنندگان حساسیت و آلرژی ایجاد کند. از سوی دیگر برای آگاهی از میزان و استاندارد بودن مواد افزودنی، باید مواد افزودنی روی برچسب محصولات درج شوند.

وی به آبلیموها اشاره کرد و گفت: عموما روی آبلیموها درج شده است طبیعی، اما در حقیقت بیشتر آنها شیمیایی هستند. البته این بدان معنا نیست که این آبلیموها سالم نیستند و برای بدن مضر هستند؛ زیرا یک استانداردی در استفاده از مواد شیمیایی برای ساخت آبلیمو وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha