دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 228202

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تاکید بر تشخیص به موقع سرطان کلیه برای موفقیت در درمان گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند.

ابتلای دوبرابری سیگاری ها به سرطان کلیه

سلامت نیوز:  متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی با تاکید بر تشخیص به موقع سرطان کلیه برای موفقیت در درمان گفت: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر سید هادی مولانا اظهار کرد: یکی از تومورهای شایع دستگاه ادراری تومورهای کلیوی است البته سرطان کلیه اگر زود تشخیص داده شود، درمان پذیر است ولی در مراحل انتهایی و پیشرفته هیچ درمان قطعی در این زمینه وجود ندارد؛ بنابراین تشخیص به موقع سرطان کلیه بسیار حائز اهمیت است.


به گزارش روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران،وی ادامه داد: تعداد زیادی از بیماران در مرحله ای مراجعه می کنند که قسمت های مختلف بدن درگیر شده است؛ درحالی که توجه به علائم این بیماری و مراجعه به موقع به پزشک بسیار مهم است.


مولانا با بیان اینکه از شایعترین علایم این سرطان وجود خون در ادرار است، افزود: مهمترین علامت هایی که تومورهای کلیه در فرد مبتلا ایجاد می کند، احساس سنگینی و فشار در پهلوها، درد در ناحیه کلیه، دفع خون در ادرار و لمس توده در ناحیه پهلو است.


متخصص آنکولوژی با اشاره به اینکه برای تشخیص تومورهای کلیوی راحت ترین روش سونوگرافی است، خاطر نشان کرد: افراد سیگاری دو برابر بیشتر از دیگران به سرطان کلیه مبتلا می شوند، چاقی و اضافه وزن، استفاده از رژیم های پرنمک،‌ مصرف زیاد گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده و اشتغال در صنایع شیمیایی از عوامل خطر این سرطان به شمار می رود.


مولانا با اشاره به برگزاری همایش یکروزه RCC (سرطان های متاستاتیک) اظهار کرد: هدف از برگزاری این سمینار آشنا کردن پزشکان با آخرین مطالعات درباره سرطان های متاستاتیک کلیه است و در این سمینار با حضور اساتید جراحی اورولوژی و رادیوآنکولوژیست، جدیدترین دستاوردها در این حوزه مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.


همایش سرطان های متاستاتیک چهارم آبان ماه با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته این حوزه برگزار می شود همچنین این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای رشته های رادیوآنکولوژی، اورولوژی، هماتوآنکولوژی و رادیولوژی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha