سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 230986

پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود كه موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

چالش دوباره بر سر خانه‌مسافرها

سلامت نیوز:پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود كه موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری نوشت: «خانه مسافرها بلای جان گردشگری ایران شده‌اند.» این جمله هتلدارها در دیدار با محمد محب خدایی، معاون جدید گردشگری کشور بود و حالا مرتضی رحمانی موحد، معاون سابق گردشگری کشور که بانی اصلی راه‌اندازی خانه مسافرها بود به خبرگزاری مهر گفته است آنها که این حرف‌ها را می‌زنند گفته بودند این خانه مسافرها را به آنها بدهیم اما چون کیفیت و صلاحیت لازم را برای مدیریت آن نداشتند، چنین کاری نکردیم.

جدال هتلدارها با معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی از همان ابتدای بحث راه‌اندازی خانه مسافرها آغاز شده بود و منتقدان این رویكرد معاون سابق گردشگری معتقد بودند چون ماهیت خانه مسافرها مشخص نیست و تابع قوانین نیستند، منجر به تشدید آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

 

مرتضی رحمانی موحد اما از طرح خود دفاع كرده و گفته است كه این حرف‌ها زننده و بدون ملاحظه است چون این حرف از سمت كسانی زده می‌شود كه از جای دیگری به آنها آسیب وارد شده است.

 

معاون سابق گردشگری كشور در اظهارات خود برای دفاع از خانه‌مسافرها كه تمام تمركز خود را بر ایجاد آنها گذاشت و حتی سایت خانه مسافرها را نیز در معاونت گردشگری راه‌اندازی و از آن رونمایی كرد، اعتراف كرده است كه راه‌اندازی خانه مسافرها به هتلداران كشور آسیب زده است. این سخن به‌معنای آن است كه بخشی از صنعت گردشگری كشور با راه‌اندازی خانه مسافرها دچار خسران شده است.

 

ضرورت ساماندهی

محمد محب خدایی، معاون گردشگری اما معتقد است كه خانه مسافرها نباید آسیبی به دیگر حلقه‌های زنجیره گردشگری ایران وارد كنند.

 

او با اعلام آنكه معاونت جدید گردشگری كشور موضوع خانه مسافرها را مورد بازبینی مجدد قرار داده است تا این فعالیت در كشور بسامان شود، گفت: وضعیت خانه مسافرها اكنون در دست بررسی است و نتیجه بازنگری در این طرح پس از پایان بررسی‌ها اعلام می‌شود.

 

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی افزود: پروژه خانه مسافرها باید به‌گونه‌ای اجرایی شود كه موجب هم افزایی بیشتر در صنعت گردشگری باشد.

 

محب خدایی با تأكید بر اینكه نمی‌توان خانه مسافرها را از چرخه گردشگری كشور حذف كرد، گفت: نمی‌توان با موضوع خانه مسافرها صفروصدی برخورد كرد اما خانه‌مسافرها نباید به ابزاری تبدیل شوند كه دیگر بخش‌های گردشگری كشور را تهدید كنند.او با اعلام اینكه هتل سازها در ایران هزینه‌های هنگفتی برای ساخت و بهره‌برداری از هتل‌ها متحمل شده‌اند، گفت: ساماندهی خانه مسافرها برای كاستن از تهدید دیگر بخش‌های صنعت گردشگری ضروری است.

 

خدایی با اعلام اینكه معاون سابق گردشگری كشور در موضوع خانه‌مسافرها زحمت كشیده است اما باید در اجرای قوانین نیز دقت كرد، افزود: خانه مسافرها باید شرایط اجرای مطلوب پیدا كنند نه آنكه اقدام به ایجاد واسطه‌گری جدید در صنعت گردشگری كشور كنند.

 

به گفته محب خدایی، معاونت گردشگری كشور، در موضوع ساماندهی خانه مسافرها، هتلداران كشور را نیز وارد كرده است تا با كمك و همراهی آنها مشكل خانه‌مسافرها در صنعت گردشگری كشور حل شود.

 

بازبینی پروژه خانه‌مسافرها

معاون گردشگری كشور با تأكید بر ضرورت آسیب‌شناسی خانه‌مسافرها در چرخه گردشگری كشور اعلام كرد: باید بررسی شود كه پروژه خانه مسافرها چه بازدهی و عملكردی داشته است و معاونت گردشگری نیز اكنون در تلاش برای آسیب شناسی این پروژه با هدف ساماندهی خانه‌مسافرهاست.

 

اگرچه معاون جدید گردشگری كشور به همشهری اعلام كرده است از هتلدارها برای ساماندهی خانه مسافرها درخواست یاری كرده اما با این حال مرتضی رحمانی موحد، معاون سابق گردشگری گفته است: جریان به‌وجود آمده در خانه مسافرها هیچ وقت با اعتراض افرادی كه می‌خواهند مدیریت آنها را به‌عهده بگیرند متوقف نمی‌شود.او گفته است: خانه مسافر هم مصوبه و هم آیین‌نامه و ابلاغیه سازمان میراث فرهنگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha