معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر از پوشش حمایتی 200 هزار زلزله زده کرمانشاه در برنامه حمایتی هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ خبر داد.

پوشش حمایتی 200 هزار زلزله زده کرمانشاه در برنامه حمایتی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ

سلامت نیوز: معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر از پوشش حمایتی 200 هزار زلزله زده کرمانشاه در برنامه حمایتی هلال احمر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد شهاب الدین محمدی عراقی  در خصوص برنامه عملیاتی مشترک فدراسیون بین المللی صلیب سرخ با هلال احمر ایران گفت: این تفاهمنامه 50 هزار خانوار آسیب دیده زلزله زده که شامل 200 هزار نفر از اعضای این خانواده ها خواهند بود را در بر می گیرد.
وی با اشاره به حضور الحاج اس سی دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ در منطقه زلزله زده کرمانشاه در پایان هفته گذشته، افزود: قرار است پس از پایش ها، نیازهای منطقه زلزله زده کرمانشاه شناسایی شود.
محمدی عراقی درباره جزئیات این تفاهمنامه گفت: در راستای این تفاهمنامه کمک های معیشتی، مواد غذایی، بهداشتی و روانی در اختیار آسیب دیدگان زلزله قرار می گیرد.
وی افزود: با فراخوانی که فدراسیون بین المللی صلیب سرخ اعلام کرده، هلال احمر و صلیب سرخ کمک های نقدی و غیر نقدی را در اختیار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ قرار می دهند سپس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ این کمک ها در اختیار ایران قرار می دهد.
محمدی عراقی، محدوده کمک رسانی را بازگرداندن آسیب دیدگان به حالت عادی عنوان کرد و گفت: فراهم کردن شرایط و وسایل زندگی از اضطراری به موقت از برنامه های این تفاهمنامه است.
وی تهیه کانکس، وسایل زندگی همچون یخچال، فریزر و اجاق گاز را از جمله اقلام مورد نیاز دانست و گفت: پس از بررسی ها و بازدیدها، اقلام مورد نیاز تهیه می شود.

 زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 521 کشته و بیش از 12 هزار مصدوم داشته است.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که کل غرب کشور تا بخش هایی از تهران را لرزاند و مردم چندین کشور منطقه به ویژه عراق آن را احساس کردند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دست کم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha