تعداد قابل توجهی از زلزله‌زدگان هنوز در مرحله اسکان اضطراری و زندگی در چادر قرار دارند و این در حالی است که آغاز بارش باران از شب گذشته سبب آبگرفتگی بسیاری از چادرها است.

از زلزله زدگان کرمانشاه چه خبر؟

سلامت نیوز:تعداد قابل توجهی از زلزله‌زدگان هنوز در مرحله اسکان اضطراری و زندگی در چادر قرار دارند و این در حالی است که آغاز بارش باران از شب گذشته سبب آبگرفتگی بسیاری از چادرها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وزش باد شدید از شب گذشته در استان کرمانشاه آرامش افرادی که در منازل خود و زیر سقف زندگی می‌کنند را به هم زده و در این میان تصور اینکه هموطنان زلزله‌زده در چادر و با صدای نایلون‌های روی آن باید روزگار را بگذرانند آزاردهنده می‌شود.

تعداد قابل توجهی از زلزله‌زدگان هنوز در مرحله اسکان اضطراری و زندگی در چادر قرار دارند و این در حالی است که آغاز بارش باران از شب گذشته سبب آبگرفتگی بسیاری از چادرها است.

در این شرایط که براساس گزارش هواشناسی دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد بسیاری از خانواده‌ها به ناچار ترجیح می‌دهند بیرون از چادر بمانند و این خود سبب بروز بیماری‌های بسیاری از جمله سرماخوردگی می‌شود.

وضعیت نامناسب آبگرفتگی معابر عمومی و چادرها از یک طرف و زباله‌های انباشته شده در سطح شهر و روستا از طرف دیگر سبب ایجاد چهره‌ای زشت از روستا و شهر شده است.

 

کاهش دمای هوا و پیش‌بینی یخبندان

محمد خسروی  با اشاره به اینکه هوای استان طی امروز و امشب تحت تأثیر سامانه بارشی حاکم در منطقه، ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش برف و باران، وزش باد شدید و احتمالا رعدوبرق همراه خواهد بود، اظهار داشت: با خروج این سامانه از امشب تا روز یکشنبه شاهد کاهش قابل ملاحظه دمای هوا و یخبندان شبانه بهویژه در نواحی سردسیر استان کرمانشاه خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش در مناطق غرب، شمالغرب و نواحی شرقی استان نمود بیشتری داشته است، گفت: بارندگی علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است سبب رواناب در برخی نقاط از سطح استان شود.

خسروی بیان کرد: وزش باد که باعث کولاک و کندی تردد در گردنههای برفگیر میشود، ممکن است طی ساعاتی از امشب و فردا هوای استان کرمانشاه را غبارآلود کند.

وی با اشاره به اینکه مه صبحگاهی بهویژه در مناطق مرطوب، سردسیر و کوهستانی و احتمال گردوغبار بهویژه در نواحی مرزی، مهم‌ترین پدیده‌های جوی استان در روز جمعه خواهند بود، اظهار کرد: از فردا تا پایان هفته آینده بارشی برای سطح استان پیشبینی نمیشود.

لغزندگی "راه‌ها" در مناطق زلزله زده

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با شروع بارش‌ها راه‌های دسترسی به مناطق زلزله کرمانشاه لغزنده است، از این رو رانندگان امدادرسان باید مراقب باشند.

سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: با ورود توده هوای سرد وآغاز بارش برف و باران، از امروز(پنجشنبه) راه‌های استان کرمانشاه بویژه راه‌های منتهی به مناطق زلزله زده لغرنده خواهد شد و رانندگان بومی و کمک رسانان باید به زلزله زدگان با احتیاط بیشتری حرکت کنند.

وی عنوان کرد: راه‌های دسترسی به شهرستانهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و ازگله کوهستانی وبعضاً برف گیر هستند، از این رو از رانندگان می‌خواهیم با تجهیزات زمستانی وارد این محورها شوند و آمادگی لازم را برای حرکت در برف، باران، مه گرفتگی و لغزندگی داشته باشند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اثر زلزله و پس لرزه‌ها احتمال می‌دهیم در برخی از مقاطع محورها شاهد ریزش کوه در جاده‌ها باشیم، از این رو توصیه می‌شود رانندگان با توجه کامل به جلو آماده رویارویی با این شرایط را باشند و از ترمز و تغییر مسیرهای ناگهانی برای رد شدن از این مقاطع خودداری کنند.

حیدری از آمادگی و بکارگیری کامل نیروها و امکانات پلیس راه استان خبر داد و گفت: کماکان برای نظارت و پایش مداوم راه‌ها در بعد حفظ ایمنی، تیم‌های گشت پلیس راه در محورهای مورد نظر مستقر هستند و تلاش می‌کنند با همکاری عوامل راهداری، اورژانس و هلال احمر بستری ایمن را برای تردد انواع وسایل نقلیه بویژه کامیون‌های حامل بارهای امدادی فراهم آورند.

روند پس‌لرزه‌ها تا چند ماه ادامه دارد

فرهاد فروزی اظهار داشت: در ادامه پس‌لرزه‌های ازگله و سرپل‌ذهاب امروز پس‌لرزه‌هایی اتفاق افتاد که یکی از آنها زلزله 4.9 ریشتری در خاک عراق و در حوالی حلبچه بوده و دو مورد دیگر به بزرگی 4 و دیگری به بزرگی 4.6 ریشتر در حوالی قصرشیرین بود.

وی عنوان کرد: این موارد در روند پس‌لرزه‌های زلزله اصلی 7.3 ریشتری ازگله قرار دارند و این روند پس‌لرزه‌ها ممکن است تا چند ماه آینده ادامه داشته باشد.

فروزی گفت: وقوع این پس‌لرزه‌ها جای نگرانی ندارد و به طور معمول پس‌لرزه‌ها هیچگاه به بزرگی اصلی نخواهند بود ‌و در چند ماه آینده به مرور زمان کاهش می‌یابد تا اینکه به حالت طبیعی برسد.

بیمارستان موقت سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید

بیمارستان موقت سرپل‌ذهاب امروز با حضور عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات و ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت افتتاح شد.

استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: بر اثر زلزله یک بحران در سرپل‌ذهاب ایجاد شده و باید همه تلاش کنیم شرایط شهر به حالت عادی بازگردد و مردم نیز به زندگی بازگردند.

وی عنوان کرد: مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهر فعالیت‌های عادی خود را از سر می‌گیرند.

بازوند گفت: امروز بیمارستان موقت سرپل‌ذهاب افتتاح شد که آغاز به کار این بیمارستان مجهز، کمک می‌کند که شرایط شهر از نظر خدمات درمانی به حالت عادی بازگردد.

از سرقت کابل های برق تا هشدار درباره پیامک های تبلیغاتی

همتعلی شکری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی به دنبال جستجو برای پیدا کردن عوامل سرقت سیم‌های برق، از دست داشتن یک سارق تازه دستگیر شده زندانی در این سرقت‌ها با خبر شدند.

وی با بیان اینکه پس از هماهنگی با دستگاه قضایی متهم مورد نظر به منظور انجام تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت، گفت: متهم در بازجویی‌ای به عمل آمده به 18 فقره سرقت کابل برق با همکاری فردی دیگر معترف شد.

فرمانده انتظامی هرسین افزود: دیگر متهم این پرونده نیز دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

از سوی دیگر نیز علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شخصی در تماس با پلیس از یک مورد کلاهبرداری اینترنتی شکایت کرد و بلافاصله ماموران رسیدگی موضوع را در دست بررسی قرار دادند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد، یک شرکت فروش اینترنتی با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مخاطبان، اعلام می‌کند که خط تلفن آنان برنده 5 میلیون ریال کالا و یک  سکه طلا شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: این شرکت پس از چند روز، از طریق پیک خودرویی تعداد یک دستگاه مایکروویو و یک سکه طلای پارسیان به مخاطب تحویل و از آن‌ها مبلغ 2 میلیون 980 هزار ریال وجه نقد دریافت می‌کرد.

کریمی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالای اهدایی توسط شرکت به مخاطبان بسیار کمتر از مبلغ دریافتی است، گفت: افراد فریب پیامک‌های تبلیغاتی سودجویان را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha