عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که باید افراد حرفه‌ای برای یک صنف تصمیم بگیرند، گفت: در هیچ صنفی نباید افراد غیرحرفه‌ای تصمیم‌گیر باشند.

تصمیم گیری ها برای حرفه پرستاری باید با نظر صنف باشد

سلامت نیوز: عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که باید افراد حرفه‌ای برای یک صنف تصمیم بگیرند، گفت: در هیچ صنفی نباید افراد غیرحرفه‌ای تصمیم‌گیر باشند.

به گزارش سللامت نیوز علی‌اشرف رحمان‌پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری واگذاری امور اجرایی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای را مزیتی برای افزایش شمار عضویت سازمان نظام پرستاری کشور دانست و گفت: اما هیچ معیار کیفی برای این سازمان محسوب نمی‌شود.

وی با بیان این‌که در این فرآیند این امکان وجود دارد که در نهایت افراد غیرحرفه‌ای تصمیم‌گیر باشند، افزود: البته این حرکت به‌عنوان نخستین گام اتفاق خوبی است.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که این حرکت میزان توجهات را به سازمان نظام پرستاری بیشتر می‌کند، گفت: باید این فرآیند با آیتم‌های موجود در کمیسیون توسعه شورایعالی بررسی شود که آیا مورد پذیرش هست یا خیر؟

رحمان‌پناه با بیان این‌که تا واگذاری کامل این فرآیند هم سازمان پخته‌تر می‌شود و هم باید سیاست‌ها تعدیل شود در ادامه افزود: در نهایت این موضوع باید تبدیل به برند جهانی ‌RN شود که اعتبار علمی پرستاری را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: اگرچه این کار بسیار راضی‌کننده نیست اما در قدم نخست حرکت پسندیده‌ای است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha