چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 233292

در پی انجام موفقیت‌آمیز ارسال کدهای ژنیتکی از طریق ریزتراشه به سلول‌های پوست، دانشمندان اعلام کردند تا ۱۰۰ سال آینده امکان ظهور دورگه‌های انسان و روبات وجود داشته و روبات‌های دارای رحم مصنوعی وظایف بارداری را بر عهده خواهند گرفت.

ازدواج انسان و روبات در راه است!

سلامت نیوز: در پی انجام موفقیت‌آمیز ارسال کدهای ژنیتکی از طریق ریزتراشه به سلول‌های پوست، دانشمندان اعلام کردند تا ۱۰۰ سال آینده امکان ظهور دورگه‌های انسان و روبات وجود داشته و روبات‌های دارای رحم مصنوعی وظایف بارداری را بر عهده خواهند گرفت.

به گزارش سلامت نیوز،  «سیناپرس» نوشت: یکی از دانشمندان و پژوهشگران پیشرو در زمینه علوم روباتیک و هوش مصنوعی، پیش‌بینی کرد که انسان‌ها و روبات‌ها در قرن آینده با یکدیگر ازدواج کرده و شاهد حضور دورگه‌های انسان و روبات در جهان خواهیم بود.

دکتر دیوید لوی (David Levy) از پژوهشگران مشهور حوزه هوش مصنوعی با بیان این موضوع اظهار کرد: «با پیشرفت‌های فعلی در زمینه علوم مختلفی همچون بیو نانوتکنولوژی (bio nanotechnology)، سلول‌های بنیادی و ژنتیک روباتیک (robot genetics) این موضوع دور از ذهن نبوده و کاملا امکان‌پذیر است.»

وی امروز بیستم دسامبر برابر با ۲۹ آذر ماه در همین رابطه در کنگره ویژه‌ای در شهر لندن به سخنرانی خواهد پرداخت. دکتر لوی در حال حاضر در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی با گروهی از دانشمندان و محققان دانشگاه ایالتی اوهیو (Ohio State University) در ایالات متحده آمریکا است که طی آن موفق شدند با بهره‌گیری از نانوتکنولوژی، کدهای ژنتیکی را از طریق یک ریزتراشه به سلول‌های پوست وارد کنند.

در پی این عملیات موفقیت‌آمیز، دکتر  دیوید لوی اعلام کرد: «باید اعتراف کنم که با انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، به طور ناگهانی افق‌های جدیدی در زمینه امکان دستکاری کدهای ژنتیکی و تغییر سلول‌های پوست انسان به سلول‌های جنسی به وجود آمده است که در آینده علمی بشریت نقش مهمی ایفا خواهد کرد. به این ترتیب روبات‌ها با دارا بودن رحم‌های مصنوعی به طور کامل و بدون اشکال قادر خواهند بود نقش بارداری را بر عهده گرفته و از نخستین مراحل ایجاد نطفه تا تولد، نقش مادر را بر عهده بگیرند.»

به گفته این دانشمند مشهور، ما در آغاز دوره جدیدی هستیم که در آن دو رگه‌های انسان و روبات پا به عرصه حیات خواهند گذاشت. البته به باور دکتر لوی این موضوع هنوز با توجه به سطح فناوری بشر ممکن نبوده و برای مشاهده این شرایط عجیب باید حدود ۱۰۰ سال منتظر ماند.

تا سال ۱۹۷۹ دانشمندان اعتقاد داشتند تولید مثل و تولد انسان تنها از طریق روابط طبیعی بین انسان‌ها امکان‌پذیر است ولی در این سال با استفاده از نخستین رحم مصنوعی، کودکی متولد شد که این فرضیات را تغییر داد و پس از آن، این علم با سرعت زیادی پیشرفت کرده و امروزه شاهد انجام لقاح مصنوعی در محیط آزمایشگاه و رشد جنین در فضای مخصوص و مشابه رحم مادر هستیم.

به این ترتیب قطعا با پیشرفت علوم در حوزه‌های مختلف و گسترش دانش IVF دانشمندان قادر هستند روش‌های جدید و جایگزین برای تولد انسان ارائه کنند که دورگه‌های انسان و روبات یکی از آنها محسوب می‌شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha