عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ارزش مالی واردات دارو درمقایسه با میزان آن قابل مقایسه نیست، گفت:‌ اختصاص ارزی با کمترین اثر گرانی بر اقلام دارویی از وظایف دولت و مجلس است.

مجلس موافق ارز مرجع برای واردات دارو است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه ارزش مالی واردات دارو درمقایسه با میزان آن قابل مقایسه نیست، گفت:‌ اختصاص ارزی با کمترین اثر گرانی بر اقلام دارویی از وظایف دولت و مجلس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد نعیم امینی فرد در خصوص ضرورت توجه به میزان ارز مرجع برای واردات دارو، اظهارداشت:‌ برای تهیه اقلام دارویی باید مسائلی مدنظر قرار گیرد، به عنوان نمونه ذخیره استراتژیک از مسائل ضروری بوده و منابع مالی آن باید در لایحه بودجه مورد توجه قرار گیرد، همچنین موضوع مهم دیگر اشتغال آفرینی صنعت دارو درکشور است به طوری که ۹۵ درصد اقلام دارویی در کشور تولید می شود که این خود یک مزیت قابل توجه است.

وی افزود:‌ اگر قرار باشد یک قلم دارو با ارز مرجع و مناسب به کشور وارد می شود به قطع در صدر توافقات قرار دارد، به طورقطع باید برای واردات دارو ارزی را در نظر گرفت که کمترین اثر گرانی را بر اقلام دارویی و صنعت داروسازی بگذارد.

امینی فرد با بیان اینکه در حال حاضر واردات دارو به میزان ۸ تا ۱۰ درصد است، تصریح کرد:‌ اما ارزش مالی حاصل از واردات دارو قابل توجه است، یعنی قدرمطلق اعتبار برای واردات این میزان دارو یک سوم حتی بیشتر به خود اختصاص می دهد. بنابراین تامین تکنولوژی و میدان دادن به شرکت های دانش بنیان که بتوانند با کیفیت مناسب اقلامی که با صرف هزینه های بسیار به کشور وارد می شود را درداخل تولید کنند مزیت قابل ارزشمندی خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: مجلس و کمیسیون بهداشت در صورت ارائه پیشنهادات وزارت بهداشت در خصوص اختصاص ارز مرجع برای برای واردات دارو و کالاهای سلامت از این رویکرد حمایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha