در حالی که نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی از مرگ یک کودک بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر می‌دهد، استاندار کرمانشاه و رئیس شبکه بهداشت این استان این گزارش‌ها را رد کردند.

تایید و تکذیب خبر فوت بر اثر سرما در مناطق زلزله زده/نماینده مجلس:کاملاً صحت دارد، استاندار کرمانشاه:مطلقاً صحت ندارد

سلامت نیوز:در حالی که نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی از مرگ یک کودک بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر می‌دهد، استاندار کرمانشاه و رئیس شبکه بهداشت این استان این گزارش‌ها را رد کردند.


به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: شهاب نادری، نماینده پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی که روز گذشته در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت در تذکری شفاهی اعلام کرد که از زمان شروع سرما در مناطق زلزله تاکنون چند نفر به علت نبود تجهیزات گرمایشی و زندگی در چادر بر اثر سرمازدگی جان باخته‌اند.
او در ادامه تذکر خود اضافه کرد که  مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ادامه دارد و قول‌های مسئولان عملی نشده است.


این نماینده همچنین گفت که استمهال وام‌ها، سهمیه کنکور و همچنین تحویل پول و کانکس از جمله مواردی است که دولت باید در خصوص مناطق زلزله‌زده به آن توجه کند و باید موارد ذکر شده هر چه سریع‌تر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه رعایت شود چرا که ما در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم و شب گذشته چند نفر در کرمانشاه از سرمازدگی فوت شدند.


اگرچه استاندار کرمانشاه و رئیس شبکه بهداشت اخبار منتشر شده در مورد فوت بر اثر سرمازدگی در مناطق زلزله زده این استان را تأیید نمی‌کنند و می‌گویند هیچ یک از ساکنان مناطق زلزله بر اثر سرمازدگی فوت نکرده‌اند اما شهاب نادری  اعلام کرد که آنچه در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس عنوان کرده مربوط به فوت یک کودک 3 ساله است که بر اثر تشنج و سرمازدگی جانش را از دست داده است. هوشنگ بازوندی استاندار کرمانشاه  اعلام کرد که مرگ در اثر سرمازدگی اصلاً صحت ندارد و حتی خود آقای نادری هم این خبر را تأیید نمی‌کنند و مطلقاً صحت ندارد.
او در پاسخ به اینکه مشاهدات خبرنگاران از مناطق زلزله زده نشان می‌دهد همچنان عده زیادی از زلزله زده‌ها در سرپل ذهاب  در چادرها زندگی می‌کنند، گفت: همه مردم زلزله زده کانکس گرفته‌اند آنهایی هم که در چادرها زندگی می‌کنند خانه شان نیاز به تعمیرات دارد و می‌توانند به داخل خانه‌های شان بروند.


بازوندی با بیان اینکه خانواده‌های زلزله زده هیچ مشکلی بابت اسکان ندارند اضافه کرد: من آنجا هستم و در جریان کامل موضوعات قرار دارم مشکلات به این شکل نیست که از سوی عده‌ای بیان می‌شود. به همه مستاجرین و کسانی که خانه‌های شان تخریب شده و افرادی که می‌خواستند به روستایشان برگردند 5 میلیون تومان پول نقد یا کانکس داده شده است ولی برخی هم 5 میلیون تومان پول نقد را می‌خواهند و هم کانکس می‌خواهند که این امکانپذیر نیست. او گفت: از 3500 نفر ثبت نام کننده برای دریافت 5 میلیون تومان هم اینک 1500 نفرشان وجه نقدی را دریافت کرده‌اند. استاندار کرمانشاه در پاسخ به اینکه وقوع پس لرزه‌ها امکان بازگشت به خانه‌هایی را که نیاز به تعمیرات دارند دشوار کرده است، گفت: اگر هم پس لرزه‌ای باشد پس لرزه است و کاری نمی‌توان انجام داد. کسانی که در چادر زندگی می‌کنند خانه‌های شان تعمیراتی است و می‌توانند به جای چادر در خانه شان زندگی کنند.


با این حال شهاب نادری به «ایران» خبر داد که خبر فوت یک کودک در اثر سرمازدگی در منطقه سرپل ذهاب کاملاً صحت دارد و حدود چند شب پیش اتفاق افتاده است. او گفت: به علت شدت سرما و نبود کانکس و امکانات گرمایشی موارد زیادی  از سرمازدگی گزارش شده است. نادری با بیان اینکه استانداری در جریان این اخبار نبود افزود: شرایط آنجا سخت است و استاندار در جریان فوتی‌ها نیست. با توجه به اینکه وسعت فاجعه زیاد است دولت باید پای کار بیاید.قرار بود به مردم کانکس یا 5 میلیون تومان پول بلاعوض بدهند نه پول دادند و نه کانکس.
این نماینده مجلس عنوان کرد: ارتش و سپاه پاسداران از جهت تأمین کانکس در مناطق روستایی عملکرد مناسبی داشته‌اند و هم اینک 80 درصد مردم روستاها کانکس دارند ولی در شهرستان‌ها پوشش دهی کانکس‌ها در ثلاث باباجی 25 درصد وسرپل ذهاب 40 درصد است.در حال حاضر فقط دو ماه هوای سرد داریم بعد از آن دیگر کانکس به چه درد مردم می‌خورد باید هر چه زودتر جلوی فوتی‌ها را بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha