۱۰۰ ماشین گشت در سطح شهر برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در روز گذشته فعال بودند که و دراین‌مدت بیش از سه هزار و ۵۰۰ مددجو به این مددسراها منتقل شدند.

پذیرش ۱۵۰۰ کارتن‌خواب در روزهای برفی

سلامت نیوز:دیروز پیامی از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی‌براینکه شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: حال رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر می‌دهد که مشارکت خوبی از سوی مردم صورت گرفته و ماموران سازمان خدمات اجتماعی تعدادی از همین افراد بی‌خانمان را پس از دریافت نشانی از مردم شناسایی و به مددسراها منتقل کردند. شنبه‌شب و روز یکشنبه، تهران پس از سال‌ها شاهد برف سنگینی بود که لبخند را به لب اغلب تهرانی‌ها آورد اما دراین‌میان کم نبودند کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمانی که در پس همین کاهش دما در معرض خطرات جدی سرما و حتی مرگ قرار گرفتند. 
رضا قدیمی با بیان اینکه با توجه به ورود یک جبهه هوای سرد به کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی‌بر بارش برف و باران تمام مددسراها و سامانسراها از اول هفته در حالت آماده باش کامل بودند، می‌گوید: ۱۰۰ ماشین گشت در سطح شهر برای جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها در روز گذشته فعال بودند که و دراین‌مدت بیش از سه هزار و ۵۰۰ مددجو به این مددسراها منتقل شدند. این در حالی است که بخشی از این کارتن‌خواب‌ها به‌واسطه همین تماس‌های مردمی که در ۱۲ ساعت اخیر با مرکز ۱۳۷ گرفته شده شناسایی و به مددسراها منتقل شده‌اند. به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، خدمات مددسراها که در روزهای عادی تنها شب‌ها ارائه می‌شد، به ‌دلیل سرمای هوا ۲۴ ساعته شده است. قدیمی ادامه می‌دهد: ۱۸ مددسرا در سطح شهر تهران آماده پذیرایی از کارتن‌خواب‌هاست و هنوز جای کافی برای پذیرش افراد جدید نیز وجود دارد. حتی اگر نیاز باشد کف‌خوابی هم در مددسراها دایر می‌شود که در این شب‌های سرد کسی در فضای بیرون نباشد.


او تصریح می‌کند: در روز‌های برفی پذیرش مددجویان در مددسراها ۱۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. در این مددسراها علاوه‌بر جای خواب و امکانات بهداشتی و نظافتی، وعده‌های غذای گرم نیز به مددجویان داده می‌شود. اگرچه احتمال داده می‌شد در شب‌های سرد سپری‌شده کسی جانش را از سرما از دست بدهد اما مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اطمینان داد که خبر فوت کارتن‌خوابی گزارش نشده و از مردم خواست به مشارکت خود با مرکز خدمات شهرداری به تماس با ۱۳۷ ادامه دهند. به گفته قدیمی، تمامی مناطق موظف شدند دو تا سه دستگاه اتوبوس را به‌عنوان مددسراهای سیار آماده کنند تا در صورت عدم تمایل مددجویان به حضور در مددسراها، برای جلوگیری از سرمازدگی شب را در اتوبوس بگذرانند. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اقدامات ویژه در منطقه ۱۲ به‌عنوان یکی از آسیب‌خیزترین مناطق پایتخت تصریح کرد: در این منطقه علاوه‌بر مددسرای دائمی، مددسرای اضطراری با ظرفیت ۲۰۰ نفر آماده‌سازی شده است. ضمن اینکه سه دستگاه اتوبوس در قالب مددسرای سیار در میدان شوش مستقر می‌شود. مردم علاوه‌بر تماس تلفنی برای شناسایی و انتقال کارتن‌خواب‌ها می‌توانند در صورت تمایل با شماره‌گیری سامانه ۴۳۷۹، کالاهایی مانند پتو و لباس گرم را اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha