مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف اخیر در تهران گفت: عمق این بارش برف ۲۳ سانت ثبت شده است.

عمق برف تهران در بارش اخیر؛ فقط ۲۳ سانتی‌متر

سلامت نیوز: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف اخیر در تهران گفت: عمق این بارش برف ۲۳ سانت ثبت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شنبه هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی در کشور باعث بارش برف در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران شد. از آنجا که مدت‌هاست تهرانی‌ها چنین برفی را تجربه نکرده‌بودند بررسی میزان عمق برف به یک پرسش مهم تبدیل شد. در این باره، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمارهای ایستگاه مهرآباد اظهار کرد: ایستگاه مهرآباد سابقه ثبت اطلاعات بارشی را طی ۶۰ سال گذشته دارد. بر اساس آمارهای این ایستگاه، آخرین عددی که از بیشترین عمق برف در تهران ثبت شده ۴۰ سانتیمتر و مربوط به سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۱) است.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مهرآباد، طی بارش برف اخیر، عمق برف تهران ۲۳ سانتیمتر بود. در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۲) نیز بارش ۲۳ سانتیمتری در تهران ثبت شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه عمق برف در فرودگاه امام خمینی نیز رصد شده است، گفت: عدد ثبت شده از عمق برف در ایستگاه فرودگاه امام خمینی بالاتر از عدد ایستگاه مهرآباد است اما چون این ایستگاه خیلی قدیمی نیست، سابقه آماری زیادی نیز ندارد.

شاهرخ فاتح، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی - در مورد تاثیر سامانه بارشی اخیر در شرایط بارشی تهران گفت: طی روزهای اخیر ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه شد که این میزان افزایش بارش، ۱۹ درصد نسبت به بلندمدت و ۱۳ درصد هم نسبت به سال گذشته اوضاع را بهتر کرده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای مهر تا ۱۰ بهمن ماه (بعد از بارش برف)، استان تهران ۴۳ میلی‌متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلندمدت ۶۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کاهش داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha