یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2369

پژوهشگران روش سریع و جدیدی برای تشخیص میكربهای غذایی مانند باكتری ای‌كولای و سالمونلا كه شایعترین بیماریهای تغذیه‌ای هستند ابداع كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز،این فرایند می‌تواند بجای دو یا سه روز، ظرف ‪ ۱۵‬دقیقه نتایج آزمایش را مشخص كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آسوشیتدپرس، شركت لیتموس ‪ litmus llc‬با همكاری مركز ملی تحقیقات سم شناسی آمریكا در وایت هال به مدت دو سال برای تهیه آزمایش ‪ Rapid-B‬وقت صرف كردند.

روشهای آزمایش استاندارد میكربهای غذایی یك فرایند دو مرحله‌ای است كه طی آن‌ها نمونه كشت داده شده ماده غذایی به یك آزمایشگاه فرستاده می‌شود و حدود ‪ ۴۸‬ساعت بعد نتایج مشخص می‌شود كه این مدت، بدون احتساب زمان انتقال نمونه، برای مواد غذایی فاسد شدنی مانند گوشت و محصولات تازه بسیار زیاد است.

در آزمایش ‪ Rapid-B‬نیازی به فرایندهای كشت استاندارد نیست و می‌تواند بدون اشتباه، هر باكتری را ظرف ‪ ۱۵‬دقیقه تشخیص دهد.

بر اساس اعلام مركز كنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریكا، غذاهای ناسالم سالیانه ‪ ۷۶‬میلیون تن را در این كشور بیمار می‌كنند. اخیرا آلودگی اسفناج به ای‌كولای در آمریكا سه قربانی گرفت و بیش از ‪ ۲۰۰‬تن را بیمار كرد.

یك مورد شیوع سالمونلا نیز باعث بیماری ‪ ۳۰۰‬تن شد.

یكی از مهمترین مسائل در حفاظت از مردم در برابر شیوع باكتریها تشخیص سریع و دقیق قبل از رسیدن محصول به قفسه فروشگاهها است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha