مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تقاضایی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد، گفت: بنا بر اعلام پلیس تا به امروز تنها 600 دستگاه از این موتورسیکلت‌ها پلاک شده است.

تنها 600 موتورسیکلت برقی تا امروز پلاک شده‌است/ موتورسیکلت‌های کاربراتوری مهمانان دائم تهران

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تقاضایی برای خرید موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد، گفت: بنا بر اعلام پلیس تا به امروز تنها 600 دستگاه از این موتورسیکلت‌ها پلاک شده است.

به گزارش سلامت نیوز، وحید حسینی در گفت‌و‌گو با آنا، با اشاره به سامانه آنلاین ثبت‌نام متقاضیان ثبت‌نام موتورسیکلت برقی در شرکت کنترل کیفیت هوا اظهار کرد: تا به امروز هیچ کس در این سامانه ثبت‌نام نکرده، چون اصلا موتورسیکلت برقی پلاک شده در بازار وجود ندارد.

وی ادامه داد: من حدود یک ماه قبل از پلیس راهور جویا شدم که چه تعداد موتورسیکلت برقی پلاک شده وجود دارد که آنها پاسخ دادن طی این سال‌ها که بحث استفاده از این وسلیه مطرح است، تنها 600 دستگاه پلاک شده که مشخص نیست این تعداد در تهران بوده یا در سایر شهرستانها.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه تا به امروز درخواستی برای دریافت یارانه شهرداری در سامانه ما به ثبت نرسیده است، اضافه کرد: مردم به طور حتم به استفاده از موتورسیکلت برقی علاقه‌مند هستند ولی در بازار این دست موتورسیکلت‌ها وجود ندارد. پیک‌های متعدد موتوری فراوانی وجود دارد که به شدت به خرید این نوع موتور علاقه‌مند هستند شاید تا حدود 200 دستگاه، ولی هنوز هیچ تولید‌کننده‌ای که بتواند این دستگاه‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهد، وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه در این زمینه تنها ادعا وجود دارد، عنوان کرد: شخصا با 50 شرکت سازنده پیرامون این موضوع جلسه گذاشته‌ام آنها مدعی‌اند توانایی تولید این موتور‌ها را دارند اما زمانی برای ارائه آن به بازار اعلام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه علت ترخصی نشدن موتورسیکلت‌های برقی از کمرگ مشخص نیست، گفت: البته تولید‌کنندگان هم به خاطر قیمت بالا علاقه‌مند به تولید این موتورسیکلت‌ها نیستند زیرا اطمینانی به بازار ندارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه وقتی موتور سیکلت کاربراتوری 2 الی 3 میلیون تومانی در بازار وجود دارد، تولید کننده علاقه‌ای به تولید این موتورها نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: البته در سال 95 هفتصد هزار موتورسیکلت کاربراتوری پلاک شده و هنوز در بازار برای فروش وجود دارد و این موتورها تا مدت زمان طولانی مهمان ما هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha