معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: حضور مستمر کارشناسان سلامت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

حضور مستمر کارشناسان سلامت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سلامت نیوز: معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: حضور مستمر کارشناسان سلامت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی اسدی گفت: از روز دوم پس از زلزله کرمانشاه، مدیران دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در منطقه حضور داشتند. گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به همراه متخصصان روانپزشکی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با همراهی کارشناسان سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر نیز در منطقه حضور داشتند.

وی افزود: مداخلات روانی - اجتماعی وزارت بهداشت بر اساس پروتکل کشوری، از ابتدای حادثه شروع شده و حداقل در یک دوره شش ماهه این حضور در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: حاصل این مداخله حضور بیش از ۱۵۰ روانشناس از دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف کشور به طور چرخشی در قالب گروه‌های ۲۰ و ۳۰ نفره در منطقه زلزله‌زده غرب کشور بوده است.

اسدی گفت: هر گروهی حداقل دو هفته در منطقه حضور دارد و به طور معمول همیشه ۳۰ روانشناس در منطقه حاضر هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی افزود: تاکنون حدود ۴۲ هزار نفر از مردم منطقه در این برنامه‌ها غربالگری شده‌اند. ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد آسیب دیده بودند و نیاز به مداخله روانشناسی داشتند.

وی بیان داشت: برای این افراد تیم‌های سلامت روان در قالب گروه‌های ۱۰ تا ۱۲ نفره، سه الی پنج جلسه مداخله فنی و تکنیکال برای پیشگیری از مزمن شدن بیماری روانپزشکی، انجام داده‌اند. 

اسدی در ادامه اظهار داشت: از میان این افراد، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیاز به خدمات مددکاری اجتماعی دارند که آنها را به سازمان‌های مربوطه معرفی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای سال ۹۷ نیز برنامه حضور کارشناسان سلامت روان از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در منطقه زلزله‌زده غرب از هم اکنون پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha