تقریبا از 40 ساعت پیش تا کنون اکیپ‌های مختلف آتش نشانی در محل حادثه حاضر بودند اما به دلیل حرارت بالا و وجود حجم بالایی از دود در محل آتش سوزی نفوذ به مرکز آتش تقریبا غیرممکن بود.

استفاده از تکنیک‌های خاص برای نفوذ کامل به قلب آتش / ساختمان وزارت نیرو نیاز به بازسازی کامل دارد

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش نشانی اعلام کرد هنوز آتش پنهان در بخش‌هایی از طبقه منفی 4 ساختمان وزارت نیرو وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره ادامه عملیات اطفاء‌حریق ساختمان نیروگاه حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر (عج)  گفت: تقریبا از 40 ساعت پیش تا کنون اکیپ‌های مختلف آتش نشانی در محل حادثه حاضر بودند اما به دلیل حرارت بالا و وجود حجم بالایی از دود در محل آتش سوزی نفوذ به مرکز آتش تقریبا غیرممکن بود.

 

ملکی در ادامه افزود: به همین دلیل با تشکیل جلسه فوق‌العاده تصمیم براین شد که در ابتدا تمرکز اصلی نیروهای آتش نشان بر کاهش دما و تخلیه دود غلیظ ناشی از سوختن اسناد و مدارک موجود در طبقه منفی 4 قرار گرفت.

 

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی دلیل اصلی اهمیت کاهش دما در مرکز آتش اسکلت فلزی ساختمان وزارت نیرو بوده است. به صورتی که نیروهای آتش‌نشان در تلاش بوده‌اند درجه حرارت بالای 400 درجه مرکز آتش را با استفاده از شیوه‌های نوین به درجه حرارت قابل قبول برای ادامه روند اطفاء برسانند.

 

این مقام مسئول به جام جم آنلاین گفت: تخریب ساختمان غیر متحمل نیست به همین دلیل در تلاشیم با اکیپ‌های کم تعداد به سمت قلب آتش حرکت کنیم و در انجام عملیات اطفاء با استفاده از حداقل نیرو در مناطق خطر وارد می‌شویم تا در صورت بروز حادثه ریزش نگرانی از تامین امنیت نیروهای امدادی نداشته باشیم.

 

 

ملکی تصریح کرد: اولین اکیپ نفوذی به قلب آتش تقریبا حوالی ساعت 17 روز سه شنبه به طبقه منفی چهار ساختمان یاد شده رسیدند و پس از آن تا امروز چندین بار اکیپ‌های کم‌تعدادبه قلب آتش نفوذ کرده‌اند بنابراین اکنون برآوردی منطقی از دلایل و مشکلات مجود داریم که برای اطفاء کامل حریق برنامه ریزی شده‌است.

 

وی درباره احتمال شعله‌ور شدن مجدد ساختمان با توجه به وجود منابع سوختی در مرکز آتش نیز گفت: با توجه به اینکه از فوم‌های مخصوص استفاده کرده‌ایم اکنون درجه حرارت و دود در محل اصلی کنترل شده است اما احتمال وجود آتش پنهان در گوشه‌هایی از ساختمان جود دارد که امیدواریم با توجه به منطقی شدن شرایط تا اواسط امروز بتوانیم این احتمال را هم بطور کامل از بین ببریم.

 

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به درجه حرارت در طبقه منفی چهار این ساختمان و اسکلت فلزی آن قطعا پس از پایان کار لازم است بازسازی کامل در این زمینه صورت پذیرد چون آسیب‌های وارده می‌توانند عامل نشست بخش‌هایی از ساختمان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha