قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از برگزاری سومین اجلاس تجهیزات پزشکی ایران و ژاپن خبر داد.

آغاز فصل جدیدی در روابط ایران و ژاپن در حوزه سلامت

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از برگزاری سومین اجلاس تجهیزات پزشکی ایران و ژاپن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ محسن اسدی لاری ضمن اعلام این خبر گفت: این اجلاس به همت گروه تجهیزات پزشکی ژاپن ( OMETA ) که متشکل از 168 شرکت تجهیزات پزشکی می باشد، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شده است.

وی با بیان این که در این اجلاس بیش از 60 شرکت ژاپنی مشارکت دارند، گفت: دکتر مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و دکتر قریب عضو کمیته فنی تجهیزات پزشکی و رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، سیاستهای وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات پزشکی را تبیین کردند.

اسدی لاری افزود: بازار تجهیزات پزشکی ایران، وضعیت واردات، همکاری های متقابل، ساخت تجهیزات پزشکی، انتقال دانش و فناوری تجهیزات پزشکی و همکاری های تحقیق و توسعه از جمله موضوعاتی بود که توسط آقای مسائلی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت به آن پرداخته شد و شرکتهای خارجی نیز متقابلا نقطه نظراتشان را در این زمینه ها بیان کردند.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل افزود: انتظار این است که بعد از باز شدن فضای سیاسی بین دو کشور و نیز تعهد سیاسی مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و ژاپن و همچنین امضای سند همکاری های اقتصادی و تامین مالی بین دو کشور که بالغ بر 10 میلیارد دلار است، اقدامات بسیار مناسبی در راستای گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه سلامت صورت گیرد.

اسدی لاری در ادامه با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین مقامات ایرانی و ژاپنی گفت: سرپرست سفارت ایران در ژاپن خبر نیز از برگزاری مطلوب مذاکرات و حمایت جدی کشور ژاپن از حوزه سلامت و گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه سلامت خبر داده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در پایان با اشاره به امضای دو پروژه همکاری مشترک در زمینه سلامت، افزود: می توان گفت فصل جدیدی در روابط نظام سلامت دو کشور و همچنین حمایت دولت ژاپن از اقدامات وزارت بهداشت ایران ایجاد شده است و امیدواریم که به اهداف و نتایج مطلوبی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha