عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قصور در سقوط هواپیمای ATR روشن است، گفت که این کمیسیون وارد بررسی موضوع سقوط این هواپیما خواهد شد.

پرونده سقوط هواپیمای ATR روی میز کمیسیون اصل ۹۰

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه قصور در سقوط هواپیمای ATR روشن است، گفت که این کمیسیون وارد بررسی موضوع سقوط این هواپیما خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی ادعا کرد: برای کارشناسان روشن است که سانحه سقوط هواپیما می توانست اتفاق نیفتد اگر قدری دلسوزی، نظارت و جدیت در کار وجود داشت این اتفاق نمی‌افتاد. این موضوع در بخش هواپیمایی به وزرات راه و در بحث شرکت آسمان به وزارت رفاه مربوط است.

وی افزود: متاسفانه کسی در کشور مسئولیت این حوادث را به عهده نمی گیرد. این موضوعات چند روزی بحث داغ محافل می شود و بعد به فراموشی سپرده می‌شود.  ما باید این روند را اصلاح کنیم و مدیران و وزرا باید مسئولیت پذیر باشند و به حرمت جریحه دارد کردن احساس مردم و کسانی که جان خود را از دست داده اند از مسئولیت کنار بروند و نشان دهند که دلسوز مردم هستند و دغدغه آنها را دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اطلاعاتی که از هواپیمای ATR و مشکلات قبلی آن وجود دارد و همچنین مدت زمان کارکردش مشخص است که نباید پرواز می‌کرد و خلبان نباید چنین ریسک بزرگی را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: سیستم‌هایی در هواپیماهای امروزی وجود دارد که فاصله‌اش را از زمین اعلام می کند و نزدیک شدن به زمین را هم هشدار می‌دهد اما برخی هواپیماها این سیستم را  ندارند و این به مسائل متعدد و سیاست‌هایی برمی‌گردد که تاکنون اتخاذ شده است. مدتی شاهد بودیم که عده‌ای به خرید هواپیما می‌تاختند و می‌گفتند که این خرید به نفع مردم نیست درحالی‌که در حادثه اخیر شاهد بودیم مردم عادی در سقوط هواپیما کشته شدند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: دولت تا حدی برای نوسازی ناوگان هوایی اقدام کرد ولی کارشکنی‌هایی صورت گرفت و چوب لای چرخ دولت گذاشتند؛ در ادامه هم تحریم‌های داخلی و موضع گیری‌ها باعث تشدید تحریم های خارجی شد که دولت نتواند  کار را به خوبی پیش ببرد. متاسفانه برخی صداها در داخل کشور با مخالفین برجام در خارج هم صدا است .

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه پرواز هواپیما با ریسک بالا داده شود، ادعا کرد: سازمان هواپیمایی و به احتمال زیاد فرودگاه‌ها که زیرمجموعه وزارت راه است و هواپیمایی آسمان که زیرمجموعه وزارت رفاه است در این موضوع قصور داشتند.

پارسایی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ این موضوع را بررسی می‌کند، گفت: در عین حال ما نیازمند تحول در سیاست‌های مدیریتی کشور هستیم و تا آن زمان فعالیت‌ها چندان نتیجه بخش نخواهد بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: امیدوارم با توجه به نامه‌ای که نمایندگان به رئیس‌جمهور ارائه کردند این موضوع جدی گرفته شود و وزرای مربوطه استعفا دهند؛ چرا که مجلس وارد بررسی استیضاح آنها شده و بهتر است پیش از طرح استیضاح، شاهد استعفای وزرا باشیم.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha