سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 239300

رئیس کلینیک مردان مرکزفوق تخصصی درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه هورمون تستوسترون تضعیف کننده قدرت باروری در مردان است، گفت: هنوز برخی از متخصصان برای درمان زوج های نابارور این هورمون را تجویز می کنند درحالیکه این موضوع در مجامع علمی رد شده است.

عوارض مصرف تستوسترون در مردان

سلامت نیوز: رئیس کلینیک مردان مرکزفوق تخصصی درمان ناباروری پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه هورمون تستوسترون تضعیف کننده قدرت باروری در مردان است، گفت: هنوز برخی از متخصصان برای درمان زوج های نابارور این هورمون را تجویز می کنند درحالیکه این موضوع در مجامع علمی رد شده است.

به گزارش سلامت نیوز،ناصر امیرجنتی در گفت و گو با ایرنا افزود:مصرف این هرمون در مردانی که هنوز صاحب فرزند نشده اند، نگرانی بیشتری به دنبال دارد.
وی به مصرف خودسرانه افراد از این هورمون اشاره کرد و گفت: برخی از جوانان به منظور زیبایی اندام و عضله سازی، اقدام به مصرف این هورمون یا هم خانواده های آن می کنند که عوارض زیادی به همراه دارد.
این متخصص اورولوژی به جوانان توصیه کرد که از رفتارهای پرخطر در این زمینه اجتناب کنند و از مصرف پودرهای هورمونی یا نمونه های ترزیقی استریوئیدها بشدت خودداری کنند.
امیرجنتی ادامه داد که مصرف بدون تجویز پزشک این هورمون توسط ورزشکاران، علاوه کاهش قدرت باروری، ضعف جنسی را به همراه دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 15 درصد مردان ایرانی به بیماری واریکوسل مبتلا هستند، گفت: خیلی از این افراد ممکن صاحب فرزند شوند.درمان استاندارد این بیماری جراحی است.
امیرجنتی یکی از مشکلات جامعه امروزی را کم تحرکی اعلام کرد و گفت: تحرک کم سبب عوارض متعددی از جمله افزایش وزن می شود که این موضوع تاثیر مستقیم روی فعالیت و سبب کاهش تولید اسپرم می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha