عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، قرار گرفتن پرستاران در صف اول خدمت به بیماران را، یکی از دلایل بروز خشونت علیه کادری پرستاری عنوان کرد.

دلایل ضرب و شتم پرستاران در بیمارستان ها/جامعه پرستاری حمایت نمی شود

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، قرار گرفتن پرستاران در صف اول خدمت به بیماران را، یکی از دلایل بروز خشونت علیه کادری پرستاری عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر بهروز دادخواه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در خصوص علل بروز خشونت علیه پرستاران و کادر درمانی گفت: بیمار یا همراه بیمار که به مراکز درمانی مراجعه می کند تحت فشار روحی ، روانی ، استرس و نگران سلامت خود و خانواده است و از طرف دیگر متاسفانه پرستاران به دلیل تحت فشارهای مختلف از جمله بی عدالتی در پرداخت ، کمبود شدید پرستاری  و ... خدمات مناسب درمانی ارائه نمی دهند و این سبب بروز نارضایتی در مددجویان خواهد شد.

وی ادامه داد: پرستاران در خط مقدم درمان قرار دارند و در مقایسه با سایر تیم درمانی بیشتر با بیمار و همراه آنها در اراتباط هستند و کمبود امکانات و تجهیزات ، عدم حضور سایر تیم درمانی بر بالین بیمار را ناشی از پرستار می دانند ویکی دیگر از دلایل خشونت علیه پرستاران خواهد بود .

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که اگر به مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران توجه بیشتری شود قطعا پرستاران با آرامش خاطر بیشتر به ارائه خدمات می پردازند ، اظهار داشت: می توان با رفع موانع خدمتی پرستاران از جمله عدالت در پرداخت ها و افزایش تعداد پرستاران و همچنین با برگزاری دوره ها ی آموزش مدون ارتباط و کنترل خشم  به نوعی احساس آرامش رابه قشر خدوم پرستاری تزریق نمود تا به نوعی از نارضایتی آنان کاسته  و خدمات با کیفیت تری به بیماران ارائه شود.

وی با اشاره به دلایل عدم اطلاع رسانی  خشونت علیه پرستاران افزود: پرستاران به دلیل احساس ناامیدی و عدم توجه  و همچنین احساس ترس و وحشت از اینکه مسئولین آنها را پرسنل خشن و ناسازگار معرفی نمایند و نداشتن آگاهی از قوانین و اصول پیگیری مطالبات از بیان خشونت های وارده بر آنها خودداری می کنند.

دادخواه در پایان یادآور شد: آقای روفی پرستار اورژانس بیمارستان یک نمونه از پرستانی است که اخیراً در اردبیل مورد ضرب و شتم همراهان بیمارقرار گرفته است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha