نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گلپایگان خشک شده است، اعضای هیات رئیسه اجازه پایمال شدن حق کشاورزان و دامداران این منطقه را ندهند.

نباید جنگ آب را بین مناطق مختلف کشور ایجاد کنیم/ ۱۰ هزار هکتار از اراضی گلپایگان خشک شده است

سلامت نیوز: نماینده مردم گلپایگان در مجلس گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی گلپایگان خشک شده است، اعضای هیات رئیسه اجازه پایمال شدن حق کشاورزان و دامداران این منطقه را ندهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، علی بختیار در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: مدت بیش از یک دهه است که آب کشاورزی گلپایگان با آب سرشاخه های دز و کارون مخلوط شده و برای تامین آب قم آمده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از اعضای هیات رئیسه ردیف اعتباری این طرح را که مجری آن آب تهران بوده و مقرر شده بهره برداری سد کوچری که مقصد آن در استان اصفهان است به شرکت بی طرف ملی یعنی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شود.

وی افزود: در حال حاضر آقایان این مسئله را به صورت کاملا غیرقانونی مجری طرح را از آب تهران به آب قم تغییر داده اند که این تبعیض ناروا است و این مسئله اخطار اصل سه قانون اساسی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید آقایان از لابی های خود برای این گونه مسائل استفاده کنند،گفت: این مسائل خیانت است و نباید جنگ آب را بین مناطق مختلف کشور ایجاد کنیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه درخواست می کنم هیات رئیسه این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و نگذارند حق کشاورزان و دامداران گلپایگان پایمال شود، خاطرنشان کرد: حدود 10 هزار هکتار از اراضی گلپایگان خشک شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha