وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های فقرزدایی را در دولت به پیش برده‌ایم، افزود: فقرزدایی ۲۰ سال برنامه نیاز دارد و فقر و معضل آن با پاشیدن پول حل نخواهد شد.

معضل فقر با پاشیدن پول حل نمی شود / فقرزدایی ۲۰ سال برنامه نیاز دارد

سلامت نیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌های فقرزدایی را در دولت به پیش برده‌ایم، افزود: فقرزدایی ۲۰ سال برنامه نیاز دارد و فقر و معضل آن با پاشیدن پول حل نخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت ، علی ربیعی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 22 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به استیضاح کنندگان با بیان اینکه حضور در صحن مجلس را فرصتی برای طرح اهم مسائل کشور می‌دانم، گفت: این حضور فرصتی برای بنده به عنوان یک عضو دولت که 4 دهه سابقه خدمت در عرصه‌های مختلف را داشته‌ام، است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استیضاح را حق مجلس می‌دانم، افزود: می‌دانم که اگر بخواهیم به ثبات و پیشرفت برسیم مسیر ما همان بوده و چیزی جز آن نیست اما متأسفم که همین ابتدا مطابق قانون آنچه که در استیضاح آمده بود و باید مطرح می‌شد دوستان در همین اندازه برخلاف مشی قانون عمل کردند، از این رو انتظار از رئیس محترم مجلس دارم که در این موارد مطابق قانون از طرح مباحث خارج از استیضاح پیشگیری کند.

ربیعی با بیان اینکه 7 ماه پیش در 29 مرداد ماه 96 برنامه‌ای به مجلس ارایه کرده و 191 نماینده مجلس به آن رأی مثبت داده‌اند، تصریح کرد: من مشتاق هستم که استیضاح‌کنندگان خیلی صریح و شفاف با عدد و رقم نه با کلیات انحراف من و همکارانم را از این برنامه‌ها اعلام کنند، جملات و گذاره‌های کلی و با مواردی از این دست نمی‌توان شاخص‌ها را اندازه‌گیری کرد.

وی ادامه داد: آیا به طور کلی می‌توانیم بگوییم نارسایی و سوء استفاده وجود دارد، علت چیست، به چه صورت است، این علت تا چه اندازه ناشی از ساختار و چه اندازه ناشی از مدیریت است؟ ما همین طور می‌ایستیم و مباحث کلی را مورد بحث قرار می‌دهیم که نتیجه آن عدم تصمیم‌گیری صحیح است.

ربیعی با بیان اینکه بنده به عنوان یک سرباز کوچک در خدمت نظام هستم، گفت: امیدواریم این استیضاح بتواند راهگشای برنامه‌های خود باشد.

وی با تأکید بر اینکه علت اینکه عمده مباحث مطرح شده حول و حوش شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است بنده نیز بیشتر صحبت‌های خود را در این حوزه مطرح خواهم کرد، گفت: متأسفم که کارکردهای اجتماعی این وزارتخانه به مجموعه‌ای مانند شستا یا برخی از مجموعه‌های اقتصادی آن هم به شکل اقرارآمیز تقلیل پیدا کرده است.

ربیعی با بیان اینکه بنده نه به عنوان یک وزیر بلکه یک کنشگر در مقابل شما می‌خواهم به شما بگویم که ما امروز مسائل بنیادینی در پیش رو داریم، گفت:  به جز سیاست خارجی و مسئله خشکسالی که دو مسئله مهم ما است ما مسائل مختلف در  حوزه آسیب‌ها، فقر، عدالت و مسئله آینده و ریسک زندگی مردم در قالب صندوق‌ها و بیکاری انباشته شده را در پیش رو داریم ازاین رو ما باید با فهم درست ، اجماع و اصلاح ساختارها نسبت به رفع آن ها اقدام کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به شلوغی‌های اخیر کشور در برخی شهرها تصریح کرد: بنده آمارهای مختلفی از میزان فقر، بیکاری، خشکسالی و میزان اشتغال و همچنین انواع و اقسام شاخص‌ها را آماده کرده بودم، غالب کسانی که دستگیر شده بودند شغل داشتند، در این رابطه باید بدانیم اتفاقات بزرگتری رخ داده در مسائل و آنها آژیری برای کشور بود.

وی ادامه داد: از این رو من خوشحالم که در وزارتخانه‌ای قرار گرفتم که با اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل مرتبط با امنیت ملی سرو کار دارد.

ربیعی با تأکید بر اینکه در زمینه شاخص بیکاری در اندازه‌ای که داده و ستاده‌های  من به وجود آورده موفق عمل کرده‌ام و انگیزه داشته و پرتلاش بوده ام، تصریح کرد: بنده با داشتن نظریه‌های خوب و به کارگیری تیم خوب توانستم اقدامات خوبی را انجام دهم اما رفع این معضلات نیاز به اجماع همه مسئولان اعم از مجلس دارد.

وی گفت: من معتقد هستم که ماهی یک میلیون بار مراجعه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می گیرد و همین شرایطی را به وجود آورده که بتوانیم در کنار هم برنامه‌هایی را به پیش ببریم که ثبات نظام مقدس را بیشتر کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه ما سیاست‌های فقرزدایی را در دولت به پیش برده‌ایم، افزود: فقرزدایی 20 سال برنامه نیاز دارد و فقر و معضل آن با پاشیدن پول حل نخواهد شد همان طور که اشتغال با پاشیدن پول حل نخواهد شد.

ربیعی ادامه داد: ما خودمان در این وزارتخانه اصلاح صندوق‌ها را به دولت پیشنهاد کردیم و بنده در برنامه سال 92 اعلام کردم یکی از بنیادی‌ترین و اساسی‌ترین بحث‌ها در زمینه آسیب های اجتماعی و جهت‌گیری‌های آنها توسط همین وزارتخانه تولید شده و در حوزه های کارگری کارهای زیادی شده و پیشی کردن  مزد از تورم سیاستی بوده که اجرایی شده است.

وی گفت: بخشی از وظایف من در صندوق‌ها شرکت‌ها بوده است که پیرامون آنها باید بیشتر صحبت‌های خود را در این حوزه متمرکز کنم. اندازه‌ای که این صندوق‌های در اختیار وزارتخانه ما در GDP کشور است اما غلوآمیز درباره آن صحبت می شود، ما در مجموع 1.4 اقتصاد کشور هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha