چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 239977

به نظر شما چه رابطه ای میان بهره هوشی و طول عمر وجود دارد؟ آیا هوش بیشتر می تواند ضامن عمری طولانی باشد؟

آیا افراد باهوش عمری طولانی تر دارند؟

سلامت نیوز: به نظر شما چه رابطه ای میان بهره هوشی و طول عمر وجود دارد؟ آیا هوش بیشتر می تواند ضامن عمری طولانی باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، ممکن است در ظاهر هوش و طول عمر دو مقوله جداگانه و بدون ارتباط به نظر برسند؛ ولی واقعیت ماجرا این است که هرچه بهره هوشی یک فرد بیشتر باشد احتمال اینکه سال های طولانی تری عمر کند افزایش می یابد. این موضوعی از آنجا ناشی می شود که ژن های هوشمندی و ذکاوت مربوط می شود، ژن هایی که نقش عمده ای در طول عمر ما ایفا می کنند.

تا امروز بیش از ۵۰۰ ژن شناسایی شده است که ارتباطی مستقیم با بهره هوشی بالاتر دارند، رقمی که ۱۰ برابر بیشتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می شود. این میزان تسلط بر ژن های هوشمندی امکان تشخیص سریع و بدون زحمت بهره هوشی انسان با استفاده از یک آزمایش DNA  فراهم ساخته است. بخشی از این ژن ها نه تنها باعث انتقال سیگنال ها به نقاط مختلف مغز می شوند بلکه از آن مقابل زوال عقل و مرگ زودرس محافظت می کنند.

به گفته متخصصان، هوش یک امر وراثتی است و بر اساس تخمین های موجود ۵۰ تا ۸۰ تفاوت ها در هوش به وسیله فاکتورهای ژنتیکی قابل توضیح و تشخیص است. بر همین اساس، افرادی که از توانایی شناختی بالاتری برخوردار هستند توان فیزیکی و ذهنی بیشتری نیز دارند و می توانند عمر طولانی تر هم داشته باشند.

 به همین خاطر، احتمال ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در این گروه کمتر از دیگران است. بنابراین، آنچه به واسطه رابطه بیولوژیک با پدر و مادر به انسان منتقل می شود نه تنها هوش او را تعیین می کند بلکه بر طول عمر نیز اثر مستقیم دارد.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha