چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

حكم قصاص مردی كه 9‌سال قبل در جریان سنگ‌پرانی مرتكب قتل شده بود در دیوان عالی كشور تأیید شد.

قصاص تاوان سنگ‌پرانی پس از خواستگاری

سلامت نیوز: حكم قصاص مردی كه 9‌سال قبل در جریان سنگ‌پرانی مرتكب قتل شده بود در دیوان عالی كشور تأیید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، رسیدگی به این پرونده از چهاردهم دی‌سال‌89 به دنبال قتل مرد 28‌ساله‌ای به نام اصغر در زیباشهر ورامین در دستور كار پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها حكایت از این داشت كه مقتول در جریان نزاع دسته جمعی به كام مرگ رفته است. مأموران پلیس در اولین گام چند نفر از شركت كنندگان در نزاع را بازداشت كردند.
یكی از متهمان كه مصیب نام داشت به عنوان مظنون اصلی تحت بازجویی قرار گرفت. او گفت: چند روز قبل پسرعمویم میثم به خواستگاری دخترعموی اصغر- مقتول- رفت. اصغر وقتی از ماجرا با خبر شد خیلی عصبانی شد و امروز همراه دوستانش با چوب دستی مقابل خانه‌مان آمدند و دعوا به راه انداختند. در جریان درگیری من از مرتضی كه پسر عموی اصغر بود كتك خوردم. وقتی به خودم آمدم دیدم كه مرتضی در حال فرار است برای همین تكه سنگی برداشتم و به طرفش پرتاب كردم كه آن سنگ به سر اصغر برخورد كرد و كشته شد. در آن درگیری چشم راست پسر عمویم ناصر نیز مجروح و سپس تخلیه شد. ناصر هم با مطرح كردن شكایت گفت كه عامل كوری او مردی به نام محسن است كه مأموران پلیس او را بازداشت كردند. محسن در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف كرد، اما گفت كه سنگ را با انگیزه كور كردن ناصر به سمت او پرتاب نكرده است.
با كامل شدن تحقیقات در این باره پرونده بعد از صدور كیفرخواست به شعبه 74 دادگاه كیفری وقت استان تهران فرستاده شد و عاملان حادثه پای میز محاكمه ایستادند. بعد از رسمیت جلسه، اولیای‌دم برای مصیب درخواست قصاص كردند. مصیب وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: باور كنید قصد كشتن اصغر را نداشتم. وقتی درگیری بالا گرفت من فقط به سمت او سنگ پرتاب كردم و از شانس بد من سنگ به سرش برخورد كرد.
در ادامه ناصر در جایگاه قرار گرفت و برای محسن درخواست قصاص چشم را مطرح كرد. او گفت: من بعد از حادثه، بینایی یكی از چشم‌هایم را از دست داده‌ام بنابراین محسن هم باید از یك چشم قصاص شود.
محسن وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: باور كنید نابینا شدن چشم ناصر یك اتفاق بود. در دعوا همه سنگ پرانی می‌كردند و نمی‌دانم چطور سنگ با چشم ناصر برخورد كرد.
در ادامه چند نفر دیگر از شركت كنندگان در نزاع در جایگاه حاضر شده و از اتهام خود دفاع كردند.
در پایان جلسه هیئت قضایی وارد شور شد و مصیب را به قصاص محكوم كرد. پرونده ناصر نیز برای استعلام نظر درباره امكان قصاص چشم به پزشكی قانونی فرستاده شد. وقتی پزشكی قانونی اعلام كرد امكان قصاص چشم با رعایت تساوی ممكن نیست قضات دادگاه حكم به پرداخت دیه دادند.
با اعتراض مصیب به رأی قصاص، پرونده در دیوان عالی كشور بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت، بنابراین متهم در صورتی كه موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود قصاص خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha