یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 241115

عوارض خطرناک انجام سولاریوم در آرایشگاه‌های زنانه

سلامت نیوز:

 

یک متخصص پوست در گفتگو با سلامت آنلاین هشدار داد:



سلامت آنلاین- یک متخصص پوست هشدار داد: انجام سولاریوم و برنزه کردن پوست در آرایشگاه‌های زنانه منجر به پیری زودرس، خشکی و چروک پوست می‌شود و حتی احتمال ابتلا به سرطان بدخیم پوست نیز وجود دارد.

دکتر زهره نیکبخت با اشاره به این که وزارت بهداشت از سال ها پیش استفاده از دستگاه سولاریوم را ممنوع اعلام کرده بود، افزود: مشخص نیست این دستگاه ها از چه کشورهایی، با چه شرایط و استانداردی وارد کشور می شود. از دستگاه های سولاریوم در شرایطی در آرایشگاه های زنانه استفاده می شود که نظارتی بر آن وجود ندارد و اشعه و فاصله استاندارد برای تاباندن نور به بدن افراد رعایت نمی شود. این در حالی است که ایران آفتاب بسیار بی نظیری دارد که می توان از آن هم برای جذب ویتامین D و هم برنزه کردن پوست استفاده کرد.

وی ادامه داد: اغلب کشورهای اروپایی از آفتاب کافی برخوردار نیستند و برای همین مردم به مراکز سولاریوم مراجعه می کنند، با این تفاوت که تمام این مراکز حساب شده و تحت نظر پزشک فعالیت می کنند و میزان اشعه ای که از آن استفاده می شود، منطبق با استاندارد است.

این متخصص پوست و مو به مردم و علاقمندان به برنزه کردن پوست توصیه کرد تا از مراجعه به آرایشگاه های زنانه خودداری کرده و با استفاده از آفتاب تابستان علاوه بر دریافت ویتامین D، پوست خود را برنزه کنند تا از عوارض خطرناک دستگاه سولاریوم در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha