عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید هم‌اکنون برخی از بیماران سرطانی برای یافتن داروی خود با مشکل مواجه هستند که این موضوع از مسئولان سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود.

رایزنی مجلس با وزارت بهداشت برای واردات داروهای بیماران سرطانی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید هم‌اکنون برخی از بیماران سرطانی برای یافتن داروی خود با مشکل مواجه هستند که این موضوع از مسئولان سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مشکلات بیماران سرطانی برای یافتن داروهای خود گفت: تعداد بیماران سرطانی که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند بسیار زیاد و داروهای این بیماران نیز خیلی گران است و خانواده‌های بیماران مشکلات زیادی دارند. سازمان غذا و دارو نمونه خارجی داروهای سرطان که مشابه داخلی دارند را وارد نمی‌کند. البته نمونه‌هایی که در ایران تولید می‌شود قابل دفاع است و از کیفیت خوبی هم برخوردار است اما برخی از بیماران نمی‌توانند این داروها را استفاده کنند و حتما باید از نمونه خارجی آن استفاده کنند که این موضوع باید برای بیماران تسهیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تولید و تامین 96 درصدی داروها در داخل کشور، ما را از واردات بسیاری از داروها بی نیاز ساخته است، گفت: اکنون قیمت داروهای خارجی بیماری سرطان خیلی گران است و قیمت داروهای ایرانی معقول است و این داروها تحت پوشش بیمه‌های درمانی نیز قرار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت بازار قیمتی دارو را کنترل می‌کند، گفت: هم اکنون حدود 65 قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد عنوان کرد که این رقم از کمبود مشکل ساز نیست. سیاست سازمان غذا و دارو این است که 10 درصد سهم بازار را به داروهای خارجی مشابه تولید داخل، اختصاص دهد و با توجه به این موضوع کمبود داروی خارجی طبیعی است.

خالقی خاطرنشان کرد: موضوع کمبود داروهای بیماران سرطانی را در کمیسیون بهداشت مجلس از طریق مسئولان سازمان غذا و دارو پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم که این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شده و از دغدغه بیماران کاسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha