یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 243229

کارشناسان اعلام کردند یک روش ویرایش ژنتیکی که برای ترمیم دی.ان.ای معیوب طراحی شده است، می تواند مورد استفاده مجرمان برای فرار از عدالت قرار گیرد.

فرار از عدالت با استفاده از ویرایش ژنتیکی

سلامت نیوز:کارشناسان اعلام کردند یک روش ویرایش ژنتیکی که برای ترمیم دی.ان.ای معیوب طراحی شده است، می تواند مورد استفاده مجرمان برای فرار از عدالت قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سیستم کریسپر که همانند قیچی مولکولی عمل می کند، ژن های آسیب دیده را از بین می برد و آنها را با کدهای سالم جایگزین می کند.


به گزارش روزنامه تلگراف،امید می رود که این سیستم روزی بیماری های ژنتیک مانند کم خونی سلول داسی شکل، فیبروز کیستیک و دیستروفی عضلانی را درمان کند.
اما جرج چرچ استاد دانشگاه هاروارد که پیشگام استفاده از روش کریسپر است، گفت: ممکن است مجرمان از این روش برای خلاصی از پایگاه های داده های محاکم قضایی و یا فرار از شناسایی شدن استفاده کنند.


وی خاطرنشان کرد: کیت های کریسپر را می توان با قیمت حدود 150 پوند به صورت آنلاین خریداری کرد.
این محقق در پاسخ به این سوال که آیا کریسپر می تواند دی .ان.ای را تا جایی تغییر دهد که شواهد پزشکی قانونی را غیر قابل استفاده کند، گفت: امروزه این کار را به راحتی می توان انجام داد و به واقع، جتی با یک پیوند سلول بنیادی هم می توان هویت جدیدی پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha