انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان های خصوصی، خواستار تجدید نظر در تعرفه های پزشکی سال ۹۷ شد.

تبعات دولتی بودن شورای عالی بیمه

سلامت نیوز:انجمن صنفی کارفرمایی بیمارستان های خصوصی، خواستار تجدید نظر در تعرفه های پزشکی سال ۹۷ شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، همایون یوسفی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در برنامه تلویزیونی نبض شبکه خبر، به وضعیت تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در حوزه سلامت به اقتصاد پایدار برسیم باید در همه زمینه ها فعالیت داشته باشیم. در حوزه سلامت، بحث اقتصاد سلامت حائز اهمیت است و یکی از مسائل مهم آن بحث تعرفه های پزشکی است.

وی افزود: یکی از موارد که نظام تعرفه گذاری را دچار مشکل می کند اعضای شورای عالی بیمه است که اکثرا آنها دولتی هستند و مشکل دوم نداشتن شناخت تعرفه گذاری است. تفاوت بین تعرفه های بخش خصوصی و دولتی می تواند به ساختار نظام سلامت ضربه بزند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ادامه داد: تعرفه های پزشکی باید با توجه به در نظر گرفتن همه مولفه ها تعیین شود و قبل از تصویب بودجه سالیانه این افزایش تعرفه ها انجام شود. بار نظام سلامت کشور بر دوش بیمه ها است، ولی بیمه ها نقش مهمی در تعرفه گذاری ندارند. برای برون رفت از این مشکل باید اقتصاد کشور را قوی کرد.

در ادامه، صفایی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن کارفرمایی بیمارستان های خصوصی، گفت: افزایش نرخ تعرفه های پزشکی در بخش خصوصی باید با تعرفه های دولتی تفاوت داشته باشد. 

وی با اشاره به نرخ تورم در کشور، افزود: حدود ۱۰ درصد باید افزایش تعرفه در بخش خصوصی داشته باشیم.

صفایی در خصوص راهکارهای مشکلات مالی در تعیین تعرفه های پزشکی، گفت: باید افزایش تعرفه ویزیت پزشکان را مانند افزایش حقوق کارکنان ببینیم و یا بر اساس تورم سالیانه که از سوی بانک مرکزی اعلام می شود، افزایش دهیم.

وی، بازنگری در تعرفه های پزشکی ابلاغ شده خواستار شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha