مرحوم عباس کیارستمی کارگردان و فیلمساز نام‌آشنای ایرانی در سال ۹۵ درگذشت و گزارش سازمان نظام پزشکی درباره درمان او هنوز به دست وکیل پرونده نرسیده است.

چرا نظام پزشکی گزارش درمان عباس کیارستمی را نمی‌دهد؟

سلامت نیوز: مرحوم عباس کیارستمی کارگردان و فیلمساز نام‌آشنای ایرانی در سال ۹۵ درگذشت و گزارش سازمان نظام پزشکی درباره درمان او هنوز به دست وکیل پرونده نرسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مرحوم عباس کیارستمی کارگردان و فیلمساز نام‌آشنای ایرانی در سال ۹۵ درگذشت و گزارش سازمان نظام پزشکی درباره درمان او هنوز به دست وکیل پرونده نرسیده است.

مانوش منوچهری وکیل خانواده مرحوم عباس کیارستمی در پاسخ به این سؤال که آیا گزارش مربوط به یک ماه اول درمان مرحوم کیارستمی در بیمارستان جم را دریافت کرده‌اند یا خیر اظهار کرد: این گزارش باید از سوی سازمان نظام پزشکی یا بیمارستان جم به ما ارائه می‌شد، اما هنوز گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی یا بیمارستان جم تا کنون هیچ توضیحی درباره علت ارائه نکردن گزارش مذکور نداده است گفت: وزیر بهداشت نیز یک زمانی پیگیر این موضوع بود، اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است.

منوچهری در پاسخ به این سؤال که آیا ابزار یا راهکار قانونی به‌منظور الزام سازمان نظام پزشکی یا بیمارستان مربوطه برای ارائه گزارش درمان وجود دارد یا خیر افزود: ابزار‌های قانونی همان راه‌هایی است که تاکنون رفته‌ایم. برای اینکه بتوانیم گزارش درمان را دریافت کنیم، به دادگاه شکایت کردیم، اما در واقع روند رسیدگی در دادسرای جرایم پزشکی به‌گونه‌ای است که کل پرونده را در اختیار پزشکی قانونی قرار می‌دهند تا کمیسیون‌های پزشکی قانونی نظر خود را ارائه کنند، بنابراین پزشکی قانونی خود پرونده پزشکی بیمار را از بیمارستان می‌خواهد و علاوه بر آن، گزارش‌های روزانه پزشک معالج را بررسی می‌کند و سپس نظر خود را بر مبنای آن می‌دهد.

وکیل مدافع خانواده مرحوم عباس کیارستمی اضافه کرد: در نظریه پزشکی قانونی گزارشی وجود ندارد و تمام نظریات درباره روند درمان ساکت بوده و خیلی کوتاه و خلاصه و جانبدارانه است. البته ما اعتراض کردیم و بعد از آن یک نظریه با قدری جزئیات بیشتر دادند که صغرا و کبرای این نظریه نیز با یکدیگر همخوانی نداشت.

منوچهری با بیان اینکه "همچنان منتظر دریافت گزارش درمان هستیم" گفت: البته دیگر پیگیری‌های خود را در این خصوص ادامه نمی‌دهیم و دنبال نمی‌کنیم، زیرا اگر تا امروز گزارش را نداده‌اند حتماً قصدی داشته‌اند.

وی درباره حکم دادگاه هم مبنی بر محکومیت پزشک معالح به ۵ درصد دیه کامل اظهار کرد: این حکم نیز پس از صدور به طرفین ابلاغ شد، اما پزشک معالج به حکم صادره اعتراضی نکرد و نهایتاً حکم قطعی شد. البته ما به نظریه پزشکی قانونی پیش از صدور حکم اعتراض داشتیم، اما توجهی نشد.

عباس کیارستمی ۱۴ تیر سال ۹۵ در بیمارستانی در پاریس درگذشت.

پس از فوت کیارستمی عنوان شد که قصور‌های پزشکی در ایام بستری شدن در بیمارستان جم، علت اصلی وخیم شدن حال او بوده و نهایتاً نیز منجر به مرگ وی شده است.

خانواده کیارستمی به‌اتهام قتل غیرعمدی ناشی از قصور در امر پزشکی نیز از پزشک معالج وی شکایت کردند، اما این شکایت منجر به صدور قرار منع تعقیب در دادسرا و تأیید این قرار در دادگاه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha