عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: تغییری درافزایش کمیت و کیفیت تجهیزات آتش نشانی پس از وقوع حادثه پلاسکو رخ نداده است.

مهار آتش‌سوزی بلندمرتبه های مدرن در پایتخت غیرممکن است

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: تغییری درافزایش کمیت و کیفیت تجهیزات آتش نشانی پس از وقوع حادثه پلاسکو رخ نداده است.

به گزارش سلامت نیوز، طیبه سیاوشی شاه عنایتی درگفت وگو با خانه ملت، درباره اظهارات معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران مبنی بر ضرورت تخریب ساختمان های ناایمن تهران، گفت: در سال جاری باید در گام اول جلساتی را با دستگاه های مرتبط با مدیریت بحران برگزار شود که اولین جلسه با مسئولان اورژانس انجام شد، البته بحث آتش نشانی و ایمنی ساختمان ها پس از حادثه پلاسکو سبب ایجاد فضای هیجانی و احساساتی میان مسئولان شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای  اسلامی، با انتقاد از نبود فضای عقلانی برای نظارت بر ایمنی ساختمان های فرسوده و ناایمن، افزود: باید در جهت افزایش کمیت و کیفیت امکانات آتش نشانی تدابیر بیشتری اتخاذ شود، زیرا پس از بررسی های صورت گرفته و بازدید از یک مرکز آتش نشانی مشخص شد که تغییری دراین حوزه صورت نگرفته است؛ بنابراین باید فضا را به سمتی پیش برد که نظارت پذیری مسئولان افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بحث توجه به ایمنی ساختمان های فرسوده پس از حادثه پلاسکو منوط به ماه های اولیه پس از وقوع حادثه شد، تصریح کرد: اما در ساختمان های موجود فعلی نظارت ها بر میزان ایمنی بعید به نظر می رسد، البته شورای شهر تهران اطلاعات بیشتری را در این زمینه دارند؛ متاسفانه پس از حادثه پلاسکو مستاجران و کسبه این ساختمان برای استفاده از یک مکان دیگر جهت کسب و کار دچار مشکل شدند، به طوری که اقدامات عملی برای قول و قرارها با کندی انجام شد.

سیاوشی با اشاره به اینکه اطمینان لازم برای کسبه جهت ارتقاء شرایط کسب و کار درنوسازی ساختمان های فرسوده وجود ندارد، گفت: درحال حاضربخش وسیعی از بافت شهری تهران فرسوده بوده و این مسئله قابل باور نیست که تهران با این همه امکانات پر زرق و برق دارای بافت فرسوده بسیاری باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تاکید کرد: درحال حاضرآتش سوزی در بلندمرتبه های مدرن هم غیر قابل مهار و کنترل است، چه رسد به ساختمان های فرسوده که عمر بسیاری بالایی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha