نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید در صورت تصویب نهایی طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال در مجلس شورای اسلامی ، ازدواج این گروه سنی دختران حتی با اذن پدر و دادگاه ممنوع می‌شود.

ازدواج دختران زیر 13 سال حتی با اذن دادگاه ممنوع می‌شود

سلامت نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید در صورت تصویب نهایی طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال در مجلس شورای اسلامی ، ازدواج این گروه سنی دختران حتی با اذن پدر و دادگاه ممنوع می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا در خصوص آخرین وضعیت طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال گفت: این طرح پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مرتبط و اخذ نظر مراجع، هم‌اکنون در نوبت بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: در طرحی که تهیه شده است ازدواج دختران زیر 13 سال مطلقا ممنوع شده است اما ازدواج برای دختران تا 15 سال و پسران تا 18 سال با اذن هم‌زمان دادگاه و اجازه پدر مانعی ندارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه در جامعه روند رشد آمار طلاق، افزایش ازدواج کودکان، افزایش فاصله سنی میان دختران و پسران در ازدواج‌ها و بیوگی بسیاری از دختران را شاهد هستیم، سعی شد در طرح مذکور این موارد در نظر گرفته شود چرا که معتقدیم در صورت اصلاح سن ازدواج، جلوی این معضلات گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج در سنین کودکی به دلیل فقر اقتصادی و فرهنگی، اعتیاد والدین یا موارد دیگری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: محدودیت‌هایی که برای ازدواج دخترن زیر 13 سال اعمال خواهد به نوعی است که با اذن پدر و دادگاه هم امکان ازدواج وجود نخواهد داشت.

ذوالقدر در پایان ابراز امیدواری کرد که طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر 13 سال هر چه سریعتر در صحن علنی مجلس در دستور کار قرار بگیرد و تصویب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha