سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

همزمان با اعلام رای دادگاه بدوی درباره محکومیت فرد معروف به «زالوی کثیف» به قصاص نفس در ملاء عام، جزئیات بیشتری از استدلال های قضایی در خصوص ادعاهای متهم تشریح شد.

ادعاهای عجیب قاتل ندای ۶ ساله در دادگاه

سلامت نیوز: همزمان با اعلام رای دادگاه بدوی درباره محکومیت فرد معروف به «زالوی کثیف» به قصاص نفس در ملاء عام، جزئیات بیشتری از استدلال های قضایی در خصوص ادعاهای متهم تشریح شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رکنا، وکیل مدافع اولیای دم ندا دختر شش ساله افغانستانی که ۷ فروردین در مشهد به قتل  رسید با اشاره به جزئیاتی از رای صادره از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی گفت: متهم این پرونده پس از آن که در ۹ فروردین و در یک عملیات اطلاعاتی با صدور دستورات ویژه قضایی توسط کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی دستگیر شد در همه مراحل دادرسی به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت اما برای فرار  از مجازات، ادعاهایی را در بازجویی ها و جلسات محاکمه مطرح کرد که همه این ادعاها با استدلال های قضایی و اسناد و دلایل محکمه پسند از سوی قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رد شد.

«جواد امینی» افزود: یکی از موارد ادعایی متهم این بودکه قصد داشت اعمال شیطانی و جنایت  خود را چنین توجیه کند که تحت تاثیر استعمال مواد مخدر  دست به این اعمال زده است اما این درحالی بود که همه اقدامات متهم از زمانی که دختر شش ساله را به قصد لذت جویی جنسی و به بهانه دادن میوه و غذا به لانه شیطانی خود کشانده تا زمانی که جسد را در خیابان شهید غلامی 8 رها کرده و سپس کفش ها و سبد نان را به پشت بام خانه همسایه انداخته بود، نشان می داد که وی از ذهنی سالم برخوردار است و با اراده و قوه ادراک قوی دست به چنین جنایتی زده است.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: علاوه بر آن نیز کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی در نظریه کارشناسی، متهم را مسلوب الاراده تشخیص نداد و او را مسئول اعمال خویش دانست.

وی گفت: از سوی دیگر نیز براساس رای صادره از سوی دادگاه، مجموع اعترافات متهم با اظهارات وی در بازسازی صحنه قتل درباره چگونگی ارتکاب جنایت انطباق دارد.

«جواد امینی» تصریح کرد: تناقض گویی های متعدد متهم درباره استعمال مواد مخدر صنعتی یا سنتی نیز از دیگر دلایل مستند در این پرونده است بنابراین دادگاه طرح القای توهم برای ارتکاب جنایت را با استدلال های منطقی و کارشناسی رد کرد.

وکیل اولیای دم همچنین با اشاره به قصد قبلی متهم برای ارتکاب جنایت نیز گفت: براساس استنادات دادگاه، متهم با فروبردن تعدادی دستمال کاغذی در دهان دختر شش ساله و سپس انسداد راه تنفسی، وی را به قتل رسانده و همین موضوع نشان دهنده قصد قبلی وی برای ارتکاب جنایت است.

«امینی» در پایان خاطرنشان کرد: دادگاه با درنظر گرفتن همه قراین و شواهد و دلایل موجود در پرونده و همچنین اقاریر متهم در مراحل دادرسی، اتهامات وی را محرز دانست و او را به خاطر قتل عمدی زن مسلمان به قصاص نفس در ملاء عام و به خاطر انجام عمل منافی عفت به ۹۹ ضربه شلاق  تعزیری محکوم کرد. وی افزود: رای مذکور به درخواست اولیای دم برای قصاص متهم و به استناد آیه شریفه قصاص و همچنین موادی از قانون Law مجازات اسلامی صادر شده است.

وی یادآور شد: البته رای صادره قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض متهم یا وکیل مدافع وی، در یکی از شعبه های دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha