سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 246792

مصرف دو یا چند وعده گوشت قرمز در هفته باعث افزایش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به آندومتریوز(سرطان رحم) در زنان می شود. نتایج تحقیقات نشان می دهند که گوشت قرمز باعث افزایش سطح استروژن در زنان می شود که می تواند به آندومتریوز منجر شود.

مصرف زیاد گوشت برای زنان سرطان زا است؟

سلامت نیوز: مصرف دو یا چند وعده گوشت قرمز در هفته باعث افزایش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به آندومتریوز(سرطان رحم) در زنان می شود. نتایج تحقیقات نشان می دهند که گوشت قرمز باعث افزایش سطح استروژن در زنان می شود که می تواند به آندومتریوز منجر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که بافت های رحم در قسمت های دیگر بدن مانند تخمدان ها ایجاد می شوند. این می تواند باعث درد شود و برای زنان باردار مشکل ساز باشد.

آندومتریوز چیست؟

آندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که سلول های رحم در جاهای دیگر بدن یافت می شوند. هر ماه، این سلول ها همانند زمانی که در رحم هستند با تشکیل شدن، شکستن و خونریزی واکنش نشان می دهند. با این حال، خون هیچ راهی برای فرار از بدن ندارد.

علائم این بیماری عبارتند از:

• درد
• دوره های دردناک قاعدگی
• خستگی
• خطر بالقوه ناباروری و مشکلات روده و مثانه

علت آندومتریوز ناشناخته است، اما ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد. دلایل ژنتیکی در ارتباط با مشکلات سیستم ایمنی بدن و یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی هستند. مصرف زیاد گوشت قرمز ممکن است  به آندومتریوز منجر شود که سبب ایجاد درد و مشکل باروری خواهد شد. البته تغذیه با شیر مادر خطر ابتلا به آندومتریوز در زنان را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد. تغذیه طبیعی نیز باعث آزاد شدن هورمون های خاصی نظیر اکسی توسین و استروژن می شوند که می توانند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.راه های درمان این بیماری بر تسکین درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران تمرکز دارد که ممکن است شامل عمل جراحی یا درمان هورمونی باشند.

منبع: www.dailymail.co.uk


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha