رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس، از بررسی آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، با حضور دست اندرکاران حوزه دارو خبر داد.

ورود مجلس به موضوع تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه ها

سلامت نیوز:رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس، از بررسی آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، با حضور دست اندرکاران حوزه دارو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر همایون هاشمی، در گردهمایی اعضای هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید تاسیس داروخانه ها، گفت: داروسازان به عنوان بخشی از نظام بهداشت و درمان کشور که نقش سرنوشت سازی در تامین سلامت جامعه دارند، از سازمان غذا و دارو توقع داشتند که در تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه ها، رای و نظر انجمن داروسازان ایران را مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: همه دنیا برای پیشبرد اهداف سلامت، از پتانسیل و ظرفیت داروسازان بهره برداری می‌کنند و این موضوع را عامل قوام و بالندگی نظام درمانی و سلامت خود قلمداد می کنند و در کشور ما نیز ریل گذاری ها باید به سمتی باشد که نقش داروسازان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی اضافه کرد: فردا، این موضوع با حضور رئیس سازمان غذا و دارو و همچنین نمایندگان انجمن داروسازان ایران، در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانم راه حلی پیدا کنیم که هم دغدغه های سازمان غذا و دارو برطرف شود و هم مطالبه داروسازان محقق شود.

وی تاکید کرد: همه ما تغییر را لازمه حیات و پیشرفت می دانیم و هیچ گریزی از تغییر و اصلاحات وجود ندارد ولی نکته اینجا است که این تغییرات باید مستند به  مبانی و متکی به آینده نگری باشد و برآیند نظرات همه ذی نفعان باشد تا از نوسانات متوالی، تغییرات پی در پی، دوباره کاری، التهاب صنف و آسیب به منافع ملی جلوگیری شود.

هاشمی با تاکید بر اهمیت پرهیز از فعالیت های هیجانی و شتابزده، تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور، ثبات و پایداری سیستم های اجرایی، ضرورتی انکار ناپذیر است و نباید آنها را بیهوده، دست خوش تغییراتی کنیم که نتیجه آن مبهم، غبارآلود و پر ریسک است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha