معاون توسعه و منابع نیروی انسانی سازمان نظام پرستاری، یکی از مزیت های پروانه صلاحیت حرفه ای را ، تفکیک نیروهای حرفه ای از غیر حرفه ای در حوزه پرستاری عنوان کرد.

پرستاران حرفه ای تفکیک می شوند/سه ویژگی پروانه صلاحیت پرستاری

سلامت نیوز:معاون توسعه و منابع نیروی انسانی سازمان نظام پرستاری، یکی از مزیت های پروانه صلاحیت حرفه ای را ، تفکیک نیروهای حرفه ای از غیر حرفه ای در حوزه پرستاری عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد شریفی مقدم  به واگذاری صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری به سازمان نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه انجام مراقبت های پرستاری توسط افراد غیرحرفه ای در بخش های خصوصی به ویژه در سطح جامعه، باعث شده مردم از خدمات غیر مطئمن که گاها باعث تحمیل هزینه های مادی و خسارات جسمانی غیرقابل جبران می شود، آسیب ببینند، صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری به سازمان نظام پرستاری واگذار شد.

وی با اشاره به سوءاستفاده از نام پرستار توسط افراد فاقد صلاحیت در ارائه خدمات مراقبتی به مردم، افزود: این وضعیت، منجر به کاهش شان اجتماعی پرستاران در جامعه می شود.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در اکثر کشورهای دنیا توسط نظام صنفی انجام می شود، گفت: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت تصمیم گرفت مسئولیت صدور این پروانه را به سازمان صنفی پرستاران واگذار کند.

وی تاکید کرد: با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای، پرستاری به سمت حرفه ای شدن هدایت می شود و دستاوردی برای جامعه پرستاری است.

شریفی مقدم، پالایش پرستاری از نیروهای غیرحرفه ای، به روز شدن دانش پرستاری و افزایش شان حرفه پرستاری را، سه ویژگی صدور پروانه صلاحیت حرفه ای عنوان کرد و گفت: این اقدام، باعث خواهد شد مردم با دریافت خدمات پرستاری ایمن و مطمئن، از آسیب ها و خسارات خدمات غیر حرفه ای مصون بمانند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha