در هفته اخیر موضوعی مبنی بر تعدیل 100 نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد که مسئولان این دانشگاه به هیچ وجه آن‌را درست نمی‌دانند.

ماجرای تعدیل 100 پزشک و هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی

سلامت نیوز: در هفته اخیر موضوعی مبنی بر تعدیل 100 نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد که مسئولان این دانشگاه به هیچ وجه آن‌را درست نمی‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، در هفته گذشته خبری مبنی بر تعدیل تعدادی از پزشکان و اعضای هیات عملی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان طالقانی و امام حسین تهران در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفت.

پزشکانی که 4 سال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند و به دلیل فعالیت در بخش دولتی هیچ درآمدی از بخش خصوصی نداشته و تمام عمر خود را برای این کار صرف کرده‌اند، حالا قرار است بنا به دلایل نا معلوم عذر آن‌ها خواسته شود.

طبق این خبر، تعدادی از این پزشکان از اعضای هیات علمی و پزشکان با تجربه هستند. البته روایتی هم از کمبود بودجه و نیاز به تعدیل نیرو مطرح شد.

برای شنیدن توضیحات، این مسئله را با مسئولان دانشگاه شهید بهشتی مطرح کردیم، ناصحی رئیس مرکز امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره به خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت: هیچ تعدیلی در دانشگاه شهید بهشتی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در زمینه هیات علمی هم ما کمبود داریم و در حال حاضر جذب انجام می‌دهیم، پس چطور گفته شده که قرار تعدادی از اعضای هیات علمی اخراج شوند!

ناصحی افزود: امسال در زمینه تعدیل نیرو موردی نداشته‌ایم، مگر اینکه فرد بازنشست شده باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد حیدری ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    0 0
    با تشکر سلامت نیوز بعنوان کسی که سالهاست در یکی از بیمارستانهای پر مراجعه و شلوغ وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول بکار میباشم بعرض میرسانم ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی متاسفانه با اتخاذ رویکرد درامد محور( افزایش درامد بیمارستانها بدون توجه به کیفیت ها ) در کل دانشگاه باعث ایجاد نارضایتی بسیار گسترده و وسیعی بین پرسنل و کارکنان بیمارستانها و همچنین اساتید و پزشکان دانشگاه شده است بدون اینکه باعث بهبود کیفیت و کمیت خدمات درمانی بشود نمونهای از اقدامات : 1- مجبور کردن پزشکان درمانی به قراردادهای ظالمانه - اخیرا کمیته بررسی جذب نیروهای تخصصی درمانی دانشگاه تصویب کرده که قرارداد جدید کارانه با این نیروها بشرط تمام وقت بودن انجام بشود در حالی که این پزشکان حقوق ثابت و بیمه ندارند و کارانه انها هم یکسال بعد پرداخت میشود در صورت اجرای این مصوبه بسیاری از پزشکان باتجربه بیمارستانها که سالها برای بیمارستان و دانشگاه کار کرده تعدیل میشوند و بسیاری از بیمارستانها خالی از پزشکان متخصص میشوند .در حالی که این پزشکان درمانی قرارداد کارانه که حقوق و بیمه ندارند بجز درامد هیچ هزینه ای برای بیمارستان ها ندارند . 3- عدم پرداخت حق محرومیت از مطب برای پزشکان درمانی تمام وقت در بسیاری از بیمارستانها و پرداخت ان فقط برای افراد خاص و موردی 4- بی توجهی به دستوالعمل های و ایین نامه های وزارتخانه ای برای مثال عدم اجرای دستوالعمل نحوه فعالیت پزشکان غیرهیات علمی که در تاریخ 14/1/97 بشماره نامه 33/101/د جهت اجرا ابلاغ شده است ولی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرا نمیشود. لطفا منتشر کنید با تشکر