ك بررسی جدید نشان داد: زنانی كه به مدت طولانی از داروهای معمول پوكی‌استخوان استفاده می‌كنند، بیشتر با مشكل شكستگی‌ها و ترك خوردگی‌های استخوانی مواجه می‌شوند.

سلامت نیوز : یك بررسی جدید نشان داد: زنانی كه به مدت طولانی از داروهای معمول پوكی‌استخوان استفاده می‌كنند، بیشتر با مشكل شكستگی‌ها و ترك خوردگی‌های استخوانی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایسنا،  این داروها بیسفوسفونات‌ها نامیده می‌شوند و اگر بیش از پنج سال متوالی مصرف شوند، عواقب خطرناك فوق را خواهند داشت.

با این وجود محققان بیمارستان سنت مایكل و انستیتو علوم ارزیابی بالینی در آمریكا تاكید كردند: اگرچه عوارض فوق در مورد این داروها مشاهده شده اما از آنجا كه تاثیر آن‌ها در پیشگیری از شكستن استخوان لگن بالاست، لذا توصیه می‌شود تا پیدا كردن جایگزین مناسب زنانی كه مستعد شكستگی لگن یا سایر شكستگی‌های ناشی از پوكی‌استخوان هستند، به مصرف داروی فوق ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمارها حاكی از آن است كه حدود 50 درصد از زنان بالای 50 سال در معرض شكستگی‌های ناشی از پوكی‌اسخوان هستند و شایع‌ترین این آسیب‌ها در مچ و ناحیه ستون فقرات بروز می‌كند.

اما شكستگی استخوان لگن می‌تواند پیامدهای شدیدتری داشته باشد، به طوری كه از هر پنج زن مبتلا به این عارضه یك نفر ظرف 12 ماه جان خود را از دست می‌دهد.

شرح این مطالعات در مجله انجمن پزشكی آمریكا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha