مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع «سلامت مردم در برابر تشعشعات رادیویی» ناشی از هشدارهای وزارت بهداشت در زمینه تاثیر امواج و فرکانس‌های رادیویی روی سلامت مردم است.

ورود رهبر انقلاب به موضوع سلامت مردم در برابر تشعشعات رادیویی

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورود مقام معظم رهبری به موضوع «سلامت مردم در برابر تشعشعات رادیویی» ناشی از هشدارهای وزارت بهداشت در زمینه تاثیر امواج و فرکانس‌های رادیویی روی سلامت مردم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری چندی پیش در گفت‌وگویی از ورود مقام معظم رهبری به موضوع تشعشات رادیویی و دستور به شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری این موضوع خبر داده و گفته بود: اخیرا جمعی از پزشکان در این باره مکاتبه‌ای با مقام معظم رهبری داشتند و در این راستا نیز ایشان پیگیری این موضوع را با جدیت به شورای عالی امنیت ملی ارجاع دادند و در این باره کارگروه‌هایی متشکل از دستگاه‌های مختلف در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد که وظیفه وزارت ارتباطات در این کارگروه‌ها اندازه‌گیری امواج است.

حالا، با توجه به طرح این موضوع از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گزارش‌های ارائه شده به مقام معظم رهبری اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز یکی از اعضا این کارگروه است که پیش از این طی مکاتباتی نکاتی راجع به این مساله به دفتر رهبری منتقل کرده بود که بخشی از نگرانی‌های موجود در این نامه نیز ناشی از هشدارهای وزارت بهداشت بود، که مقام معظم رهبری را نسبت به این موضوع حساس شده و در نهایت منجر به ورود ایشان به موضوع تشعشات رادیویی و دستور به شورای عالی امنیت ملی شد.

وی افزود: وزارت بهداشت به طور کلی در زمینه تاثیرات تشعشعات و امواج رادیویی بر سلامت مردم تحقیقات و پژوهش‌هایی علمی و کارشناسی صورت داده بود که نتایج حاصل از آن را به حاکمیت ارائه داد، البته نتایج و تاثیرات این مساله در طولانی مدت مشخص می‌شود و نمی‌توان در طی یک سال راجع به تاثیر استفاده از موبایل در سلامت مردم اظهار نظر کرد.

زارع نژاد یادآور شد: بررسی تاثیر یک عامل خارجی روی سلامت مردم یک پروسه زمان‌بر است و به عنوان مثال اعلام تاثیر امواج و فرکانس‌های رادیویی در بروز سرطان حدود 5 تا 10 سال زمان می‌برد و نمی‌توان به سرعت پس از یک دوره بررسی حاصل چنین نتایجی را به طور عمومی مطرح کرد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما وظیفه داریم مسائلی که بر سلامتی مردم تاثیر گذار است را به حاکمیت هشدار دهیم زیرا وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است بنابراین پیرو هشدارهای اعلام شده و مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع حساس بوده و دستور پیگیری دادند.

زارع نژاد اشاره کرد: حتی در یکی از جلساتی که مقام رهبری حضور داشتند دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تاثیرات تشعشات رادیویی و فرکانس‌ها بر سلامت مستقیما صحبت کردند که رهبری دستور پیگیری این موضوع را صادر کردند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha