عضو شورای عالی نظام پرستاری، یکی از مزایای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری را، برچیده شدن پرستاران قلابی عنوان کرد.

برچیده شدن بساط پرستاران جعلی با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای/نباید بذر ناامیدی پاشید

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری، یکی از مزایای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری را، برچیده شدن پرستاران قلابی عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز، علی اشرف رحمان پناه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این‌که با صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای بازار نامرئی مدارک جعلی جمع می‌شود، گفت: بدین ترتیب مردم راحت‌تر می‌توانند به پرستاران اعتماد کنند.

وی با اشاره به برخی شائبه‌سازی‌ها پس از واگذار امور اجرایی صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به نظام پرستاری در ادامه اظهار کرد: این واگذاری در نخستین گام اتفاق افتاد اما در ادامه فرآیند باید به موفقیت‌های بیشتر و بهتری اندیشید و دست یافت.

عضو شورای عالی نظام پرستاری  با بیان این‌که با این اقدام بخشی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان واگذار و برون‌سپاری شد، افزود: از این‌رو نباید این موضوع را کم اهمیت جلوه داد.

وی با اعتقاد به این‌که بی‌اعتبار جلوه دادن موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام پرستاری به معنای ناامید کردن و القا ناامیدی به جامعه پرستاری است، خاطرنشان کرد: نباید جامعه را وادار به انجام حرکات هیجانی و یک روزه کرد.

رحمان‌پناه با بیان این‌که آیین‌نامه نظام پزشکی در سال ۱۳۳۷ تدوین و طراحی و هر ۱۰ تا ۱۲ سال بازنگری شد، گفت: نباید این آیین‌نامه را و سازمان را با سازمان نوپای نظام پرستاری کشور که تنها ۱۳ سال از تأسیس آن می‌گذرد مقایسه کرد.

وی با تأکید بر ضرورت وجود قانونی هدفمند در این راستا افزود: باید با اصلاح تدریجی امور جامعه را پویا و میزان رضایت‌مندی را در بدنه افزایش یابد تا بدین ترتیب میزان تأثیرگذاری سازمان حرفه‌ای بر سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha