مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، وضعیت بازرسی از داروخانه های تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران را تشریح کرد.

بازرسی ۲۳۰۹ داروخانه تهران/ ارزش ریالی داروهای مکشوفه

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، وضعیت بازرسی از داروخانه های تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر شهریار اسلامی تبار،  گفت: بر اساس بازرسی های صورت گرفته و طبق گزارس دریافتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در سال ۹۶ در قالب ۵۱۲ گشت مشترک با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران، ۵۴۸ پرونده به ارزش مشکوفات ۱۱۰۴۶۱۷۵۱۵ ریال، تشکیل شده است.

وی با اشاره به جلسه ای که ۱۰ تیر ۹۷ با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران و مدیران سازمان غذا و دارو، برگزار شد، افزود: ۲۳۰۹ داروخانه تحت پوشش سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران قرار دارد که نظارت بر روند عرضه و فروش دارو در این داروخانه ها صورت گرفته است.

اسلامی تبار ادامه داد: ۳۴۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۹۰۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، و ۱۰۶۹ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد که در سال گذشته تعداد ۱۲۶۵ مورد بازرسی از داروخانه های علوم پزشکی تهران، ۱۲۱۶ مورد بازرسی از داروخانه های علوم پزشکی ایران و ۳۱۶۲ مورد بازرسی از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: در بازرسی ها از داروخانه های تحت پوشش این سه دانشگاه علوم پزشکی، ۲۱۷ مورد بازرسی منجر به کشف از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر به کشف گردیده که این آمار برای داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی ایران۱۱۲ و برای داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۶۳۳ مورد منجر به کشف در سال ۹۶ بوده است.

اسلامی تبار، ارزش ریالی داروهای مکشوفه را ۵۸۳۴۰۰۵۱۳۷۷ ریال اعلام کرد و افزود: با موارد تخلف، طبق قوانین و ضوابط برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha