رانندگانی که خودروهای‌شان را در محل پارک خودروی معلولان پارک می‌كنند، جریمه های سنگین می شوند و کدهای جریمه جدید برای آن‌ها تعریف شده است.

افزایش جریمه پارک غیرمجاز در محل توقف معلولان

سلامت نیوز:رانندگانی که خودروهای‌شان را در محل پارک خودروی معلولان پارک می‌كنند، جریمه های سنگین می شوند و کدهای جریمه جدید برای آن‌ها تعریف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ،سرهنگ کرمی‌اسد، رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه کدهای جریمه مختلفی برای توقف‌های ساکن پیش‌بینی شده است، گفت: هم‌اکنون بیشترین رقم جریمه در این بخش متعلق به جریمه «مطلقا ممنوع» است که در کلانشهرها برای آن 400 هزار ریال، شهرهای کوچک 300 هزار ریال و معابر روستایی 100 هزار ریال جریمه پیش‌بینی شده است که هدف کلی، جلوگیری کاهش ظرفیت معابر با توقف وسایل نقلیه به صورت غیرمجاز بوده است.

در این بین شرایط خاص معلولان و جانبازان برای دریافت خدمات مختلف با توجه به شرایط جسمی آن‌ها پلیس را بر آن داشت تا با هماهنگی به عمل آمده نسبت به تخصیص کد تخلف ویژه برای آن‌ها اقدام کند.

او ادامه داد:« به این ترتیب با دستور رییس پلیس راهور ناجا جلسه‌ای با حضور نمایندگان مربوطه از بخش‌های مختلف برگزار و مقرر شد نسبت به بازنگری تابلوهای ویژه توقف معلولان در معابر کشور اقدام و ضمن نیازسنجی برای نصب تابلوهای جدید نسبت به اصلاح علایم افقی و عمودی و خط‌کشی ویژه برای این محل‌ها به طوری که تمامی کاربران قادر به شناسایی آن‌ها باشند، اقدام شود».

وی با اشاره به اینکه پیش از این جریمه توقف در محل پارکینگ معلولان معادل توقف ممنوع، 200 هزار ریال بود گفت: با اجرای طرح جدید کد جریمه 2174 برای این تخلف در نظر گرفته شده است که معادل ریالی جریمه آن مانند توقف مطلقا ممنوع، یعنی در کلانشهرها 400 هزار ریال، شهرهای کوچک 300 و معابر روستایی 100 هزار ریال است.

رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا افزود: در عین حال کد مذکور ضمن قرارگیری در سامانه اجراییات پلیس راهور ناجا به تمامی روسای پلیس راهور استان‌ها و عوامل اخطاریه‌نویس نیز ابلاغ شده است تا از این پس با کدهای جدید نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کنند».

تیراندازی به مامور آمبولانس

ایسنا: فرماندار کامیاران با تایید تیراندازی به آمبولانس هلال احمر، از کشته شدن یک نفر در پی این حادثه خبر داد. مسعود الماسی گفت: متاسفانه در حادثه تیراندازی به آمبولانس هلال احمر در انتهای جاده شهر کامیاران، راننده آمبولانس به قتل رسید. وی در مورد مصدومان احتمالی این حادثه هم گفت: این حادثه مصدومی در پی نداشته و فقط یک نفر راننده کشته شده است.

فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه دلایل وقوع این حادثه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: جزییات و اطلاعات تکمیلی را پس از مشخص شدن علت حادثه به عموم مردم اعلام خواهیم کرد. حادثه تیراندازی به آمبولانس هلال احمر کردستان از سوی افراد ناشناس، جمعه شب (29 تیر) رخ داد که اخبار تکمیلی آن منتشر خواهد شد.

ابهام در ختم پرونده قربانیان اسیدپاشی اصفهان

ایسنا: در حالی که در روزهای گذشته، فردی خود را وکیل چهار قربانی اسیدپاشی اصفهان معرفی و از مختومه شدن این پرونده خبر داده بود، سهیلا جورکش، یکی از قربانیان این حوادث، ضمن تکذیب این خبر گفته این وکیل را نمی‌شناسد.

سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی اصفهان که بیشترین آسیب را در میان قربانیان این حادثه دیده و تنها کسی است که هر دو چشمش را به‌دلیل این واقعه از دست داده است، در واکنش به خبر مختومه شدن پرونده اسیدپاشی می‌گوید:تا جایی که اطلاع دارم پرونده ما هنوز در شعبه سوم اصفهان و همتراز تهران در حال بررسی است.

این در حالی است که در روزهای اخیر حسین عباس علیزاده که خود را وکیل چهار قربانی اسیدپاشی اصفهان معرفی کرده بود از مختومه شدن کامل این پرونده خبر داده و گفته بود:«صندوق دیه بیت‌المال بر اساس گزارش پزشکی قانونی مبنی بر جراحات وارده، دیه را پرداخت کرده است».

جورکش ضمن تکذیب این خبر می‌گوید:« نه تنها آقای علیزاده وکیل من نیستند بلکه ایشان را نمی‌شناسم و حتی نام ایشان را هم تا به حال نشنیده‌ام. از طرفی هنوز به جز بخش اندکی از دیه به عنوان علی‌الحساب، دیه من پرداخت نشده است و آقای علیزاده در جریان پرونده و آنچه اتفاق افتاده است نیستند».

گرچه در نتیجه ملاقات حسن روحانی،رییس جمهور در حاشیه سفر به نیویورک با این قربانی اسیدپاشی که برای درمان آنجا حضور داشت دستوری صادر شده است که بر اساس آن دیه سهیلا جورکش به صورت کامل پرداخت شود.

جورکش در همین رابطه به خبرنگار ایسنا می‌گوید:«صندوق خسارات بدنی به دیه‌ای که دادگاه اصفهان تعیین کرده بود با وجود دستور رییس جمهور شکایت کرده و به همین دلیل این پرونده به دیوان عالی ارجاع شده بود که هنوز پاسخی از جانب آن‌ها به من ابلاغ نشده است».

سهیلا جورکش که به دلیل مشکلات مالی از سفر درمانی خود به ایران بازگشته است، به علت دمای بالای هوا امکان ترک خانه و پیگیری‌های لازم در تهران را ندارد. وی در حال حاضر ملزم به استفاده از نوعی دارو است که در ایران وجود نداشته و تاریخ انقضای کوتاهی نیز دارد.

او تهیه این قطره چشمی را یکی از دغدغه‌های خود می‌داند و می‌گوید :«در حال حاضر این قطره را دوستانم از آمریکا تهیه می‌کنند و به سختی به دستم می‌رسانند. هنوز هیچ عمل زیبایی انجام نداده و با تمام قوا برای اندک بینایی بازگشته‌ام می‌جنگم. بینایی‌ای که پزشکان گفته‌اند ممکن است هر لحظه از میان برود».

این قربانی اسیدپاشی به وعده‌های مسئولان امیدوار بوده و تاکید می‌کند :«بعد از چهارسال که هنوز هیچ‌کس دستگیر نشده است، کمترین کمک به من این است که قدری از دغدغه‌های من را کم کنند تا بتواند درمانم را ادامه دهم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha